pátek 6. ledna 2023

Královna Alžběta II.

Před několika lety jsem úplně náhodou narazila v knihovně na knihu

Carolly Erickson   Lilibet 

 Po jejím přečtení jsem byla za tuhle náhodu moc ráda. Kniha je o životě královny od jejího dětství až po dobu trvání její vlády. Nahlédneme do zákulisí nejen politiky, ale i do běžného života panovnice v Buckinghamském paláci. Královna je zde vylíčena jako žena, která má nejen královské povinnosti, ale která má i obyčejné záliby. Má ráda psy a koně, je vtipná, potýká se s běžnými lidskými těžkostmi, chybami i zármutkem a která se v politice i v rodinných záležitostech řídí především zdravým rozumem. 
Lilibet je královnina přezdívka z dětství, kdy ji tak oslovovali její rodiče, později ji tak v soukromí oslovoval i manžel, princ Philip.




O další knihu o královně Alžbětě jsem si napsala Ježíškovi. 

Irena Cápová  Královna všech 




 Ještě jsem nečetla, ale už teď se těším. 

14 komentářů:

  1. Anonymní6/1/23 18:11

    Lezarts

    Taková pohádka pro dospělé. Byla to dáma a zapsala se do dějin!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I pohádky pro dospělé se hezky čtou. Pěkný víkend 😉

      Vymazat
  2. Byla to skutečná osobnost. Knížka je jistě zajímavá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, ta první byla moc hezká a u té druhé teprve uvidím. Jsem hodně na začátku 😉

      Vymazat
  3. Ahoj Evi,
    to se určitě moc dobře četlo, líbily by se mi obě. Hezký víkend přeju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, doufám, že i ta druhá se mi bude líbit. Jsem na začátku, ale už teď je to zajímavé. Zdravím 😊

      Vymazat
  4. Knížky by se mi líbily.Já jsem viděla hodně filmy o královské rodině.Např.seriál Koruna na Netflixu.Líbil se mi.
    Evi,měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JItko, seriál jsem neviděla, ale určitě by se mi líbil. Pěkný víkend, pá 😉

      Vymazat
  5. Evi, mám ráda životopisné knihy, kór, když jde o takovou osobnost. I já jsem s radostí sledovala seriál Koruna, i královna je člověk s radostmi i starostmi...
    Přeji pohodovou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, přestože královna, tak i manželka, matka i babička. Bylo to zajímavé čtení. Měj se hezky, pá 😉

      Vymazat
  6. Královnu jsem měla ráda, moc se mi líbil její smysl pro humor :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, byl to člověk, který si dokázal svým chováním získat sympatie po celém světě. Měj se 😊

      Vymazat
  7. Nečetla jsem, ale určitě by se mi knihy líbily. Pokusím se poptat v knihovně.
    Pěkný víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Byla to opravdu mimořádná žena, také mi byla moc sympatická 😊

    OdpovědětVymazat