pondělí 16. ledna 2023

Něco na památku

Před koncem minulého roku jsme vyklízeli byt po rodičích, protože už oba byli v senior komplexu v Praze na Třebešíně. Otec po zdravotních problémech chtěl za mamkou a nám se to podařilo ve velmi krátké době zajistit. Dneska by mu bylo 94 let, píšu bylo, protože před svátkama odešel. Bylo to dost nečekané, ale beru to tak, že se dožil vysokého věku prakticky ve zdraví, ale takový už je život. 
O zlikvidování bytu věděl a protože věděl, že už se tam nevrátí, jen nás na dálku s bráchou navigoval ať nezapomene na to nebo tamto. Podařilo se nám na inzerát sehnat stěhovací partu, která se vyklízením prostor zabývá a byli jsme překvapení, jak to všechno skvěle a rychle zvládli. 
Některé věci jsme odstěhovali do sklepa, něco na charitu, něco se hodilo i nám, ale já jsem si vzala na památku jen pár drobností. Nedávno jsem si odnesla kuchařku Sandtnerku, která byla tak trochu jako trhací kalendář a chtěla jsem si ji nechat svázat. Pak jsem ale na Pinterestu objevila nápady na dekoraci starých knih, tak jsem se do toho pustila sama. Po mamce švadlence jsem si nechala jen staré nůžky, látací hříbek a dřevěnou špulku s černou nití. 

na fotce jsou moji rodiče v roce 1947, máma 17ti letá, táta 18ti letý 










21 komentářů:

  1. Upřímnou soustrast.
    Za dva dny to bude rok, kdy mi taky odešel otec a rovněž jsem si nechala drobnost s ním svázanou. Věc nulové hodnoty pro ostatní, pro mě ohromně cenná - hodinářská lupa na oko.

    OdpovědětVymazat
  2. Evičko,upřímnou soustrast.

    OdpovědětVymazat
  3. Evi, upřímnou soustrast. Pamatuji se, když jsi psala, jak tatínek zůstal sám a statečně doma "hospodařil". Dožil se požehnaného věku. Nechala sis pěkné věci na památku. Množství úplně stačí. Já jsem za život likvidovala několik domácností a s těmi starými věcmi se potýkám doposud. Moc zdravím.

    OdpovědětVymazat
  4. Evi, pamatuji si na tvé příspěvky, kde si o tatínkovi psala. Byl aktivní do posledních dní... Myslím na tebe, upřímnou soustrast.
    Vybrala sis moc hezké drobnosti, takové vzpomínky mám ráda.
    Přeji pokud možno hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Evi,upřimnou soustrast.Tatínek se dožil úctihodného věku.Ve čtvrtek jsem byla se sestrou rozsvítit svíčku na hřbitově našemu tatínkovi bylo by mu 103 let.Bohužel umřel už před 34 lety.Mám po něm hodně věcí na památku.
    Ty jsi to vyřešila moc hezky a vkusně.Moc se mi to líbí
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  6. Evi, cítím s Tebou. Upřímnou soustrast..Vždy je to ztráta ať je blízký ve vysokém věku nebo mladý...také už máme na rodiče jen vzpomínky, a zůstalo nám pár drobností a fotografií. Takový život je. Hezké dny ti přeji.

    OdpovědětVymazat
  7. Jsou to takové osobní poklady. Taky to tak mám po rodičích. Především po otci. Visí mi na stěnách domu. Moc mne mrzí, že se nějak ztratila mamčina kuchařka. Pamatuji se, že měla růžové listy a kromě receptů tam bylo mnoho všelijakých rad, které jsem si jako holka ráda pročítala :-).
    Tvůj tatínek se dožil úctyhodného věku. Přjmi ode mne upřímnou soustrast.
    Hanlka

    OdpovědětVymazat
  8. Anonymní17/1/23 10:00

    Lezarts

    A suvenýry zůstanou…hezky jsi kuchařku svázala! Mám tu samou a také v salátovém vydání, děkuji za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
  9. Evi, upřímnou soustrast.
    Také jsem si nechala po rodičích některé drobnosti a hlavně fotky. Mám i věci po babičce. Sandtnerku mám též a opatruju jí jako poklad, Pa manželově mamince zase sešit, kam zapisovala recepty. Jsou prostě věci, které se nevyhazují, Alespoň já to tak mám.

    OdpovědětVymazat
  10. Evi, upřímnou soustrast. Mám také po mamince schovanou starou kuchařku. Ty jsi ji moc hezky odekorovala, vkusně. Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  11. MOJE MILÉ BLOGERKY, MOC VÁM VŠEM DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.

    OdpovědětVymazat
  12. Evičko, přidávám se ke kondolujícím. Člověk bez ohledu na věk prostě na rodiče nezapomene. Sandtnerku mám také, dokonce M. D Rettigovou a z počátku svého manželství Vaříme zdravě, hospodárně kromě dalších různých sešitů i pořadačů receptů. To jsou prostě takové poklady a jsou hlavně pro vzpomínky. Já vím, že jsi šikovná a vždy si poradíš. Je to moc pěkné.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, moc děkuji. Měj se hezky a opatruj se, pá 😘

      Vymazat
  13. Babička Hela odešla 30. prosince.
    Fotka rodičů je z Václaváku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, já myslím, že ano, ale úplně jistá si nejsem. Měj se, pá 😊

      Vymazat
  14. Milá Evo, také upřímnou soustrast.
    Jsou to moc milé věci na památku, na hezké vzpomínání..
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  15. Evko, upřímnou soustrast. O tvém tatínkovi jsem tu už četla, požehnaný věk. Je to smutné. Nechala sis hezké věci, které ti rodiče budou připomínat...

    OdpovědětVymazat
  16. Evičko jsi moc šikovná. Z památeční z věcí sis udělala pěkné zátiší. Moc se mi ta kuchařka líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Původně jsem ji chtěla nechat nově svázat, ale pak jsem našla tenhle nápad a moc se mi líbil 😉

      Vymazat