pondělí 9. ledna 2023

Rychlý boršč

On to teda tak úplně boršč není, protože do toho pravého musí být několik druhů mas, a proto je jeho příprava o poznání složitější. Je to takový boršč po česku, rychlý, jednoduchý, vydatný a dobrý. S pečivem je to skvělá večeře. 

Boršč 

1 červená řepa
1 mrkev
1  cibule
1 malá hlávka zelí
1 libová klobása
1,5 - 2 l vývaru 
česnek
sůl, pepř
zakysaná smetana, rajčatový protlak 

Řepu (používám předvařenou) nastrouháme spolu s mrkví nahrubo a orestujeme na másle. Zelí nakrájíme na nudličky, cibuli na větší kostky a česnek na plátky, klobásu na kolečka. Nakrájenou zeleninu přidáme k orestované řepě a mrkvi, přidáme  2 lžíce rajčatového protlaku, zalijeme vývarem a vaříme 20 minut. Osolit, opepřit a můžeme podávat. Pro zjemnění přidáme kopeček zakysané smetany. 







 

18 komentářů:

  1. Já sice červenou řepu miluji, ale boršč mi moc "nejede" a to jsem ochutnala ten pravý...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně také moc nechutnal, ale pak jsem ochutnala jeden výborný a teď ho mám ráda. Zdravím, pá 😉

      Vymazat
  2. Červenou řepu v jakékoli podobě můžeme. Dobrý tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, zrovna dneska jsem si řepu přinesla. Kupuji předvařenou a asi bude salát, ten mám také ráda. Zdravím 😉

      Vymazat
  3. Ahoj Evi já mám řepu moc ráda, hlavně čerstvou si odšťavňuju. Recept si ukládám, děkuju za inspiraci ! Hezký den přeju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, já si občas dělám smoothie, ale moc mi chutná sladkokyselý salát. Používám řepu předvařenou, to je hned hotové. Měj se hezky, zdravím 😀

      Vymazat
  4. Evi, děkuji za inspiraci, určitě ji udělám. Manžel má boršč rád a v zimě je polévka k večeři nejlepší...
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, hlavně je to rychlé. Měj se fajn, zdravím 😊

      Vymazat
  5. Anonymní10/1/23 10:02

    Lezarts

    Tak to je podle mého gusta! Díky za recept👍

    OdpovědětVymazat
  6. Určitě je dobrý, takže si receptík vytisknu. Já jedla pravý borš v Rusku, dobrý byl !
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já jsem k němu dospěla až časem. Ze začátku mi nechutnal. Poprvé jsem ho jedla v automatu Arbat, který byl kdysi Na Příkopech. Tenkrát mě neoslovil, teď ho ráda mám. Měj se hezky, pá 😉

      Vymazat
  7. Evi, dík za dobrou inspiraci. Všechny suroviny na borčš mám, tak možná udělám již na zítra!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad budeš spokojená. Přeji hezký den, pá 😉

      Vymazat
  8. Já, Evi, piju šťávu z červené řepy z lékárny, ale tohle mne zaujalo a zkusím, něco podobného jsem si před časem přivezla z Polska a byla jsem manželem pochválena, má rád husté polévky, do kterých se dá vložit kysaná smetana.
    Uvaříme a uvidíme. Jiřina z N.
    prosím, ozvi se mi na zakova48@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, třeba zase u manžela uspěješ. Jdu ti psát, pá 😉

      Vymazat
  9. Tak to musím určitě vyzkoušet. Boršč miluji. V práci v jídelně nám ho vařili. Byl výborný. Já ho ale připravit pro jeho složitost neumím.

    OdpovědětVymazat
  10. Janko, to je jen taková česká verze, ale třeba vám bude chutnat. Zdravím, pá 😉

    OdpovědětVymazat