pátek 8. září 2023

Opět něco rychlého na zub

Vaření mi nevadí, ale když je možnost uvařit rychlé jídlo, tak neváhám. Tentokrát nabízím dva recepty na neskutečně rychlé lívance. 

Jablečné lívance 

1 hrnek polohrubé mouky
1 hrnek najemno nastrouhaných jablek
1 hrnek mléka
1 lžička prášku do pečiva
1 vejce 

V míse rozmícháme všechny suroviny a na pánvi s olejem tvarujeme lívanečky, které pečeme z obou stran dozlatova. Na hotové lívance dáme čerstvé ovoce a šlehačku nebo zakysanou smetanu.

Jogurtové lívance 

1 velký jogurt
1 kelímek polohrubé mouky
1 prášek do pečiva
3 lžíce mléka
3 lžíce cukru
2-3 vejce

Opět všechny suroviny v míse smícháme, na pánvi tvoříme lívance a pečeme z obou stran. Zdobíme čerstvým ovocem, šlehačkou nebo zakysanou smetanou. Místo ovoce můžeme použít třeba meruňkovou nebo jahodovou marmeládu. 
Tyhle lívance jsou neskutečně nadýchané a chutnají skvěle. 






26 komentářů:

  1. Anonymní8/9/23 18:07

    Tetkapernikarka
    Evu, tak ty jogurtové určitě brzy udělám, už jen proto, že mám na lívance novou pánev 😄 Věřím, že jsou nadýchané, dělám i jogurtové těsto na pizzu a taky nám moc chutná . Jogurt nade vše 😊😊 … i na buctu 👍👍😄
    Měj se pěkné 😊 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, když máš lívanečník, tak to půjde samo. Já to matlám lžící na pánev, nejsou sice moc úhledné, ale určitě chutnají. Měj se, zdravím 😀😁

      Vymazat
  2. S jablíčky jsem dělávala,když jsem hlídala vnoučata.Mohli bychom si je s manželem zopakovat.I ty s jogurtem.
    Evi,měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, recepty z mojí hlavy nejsou, ale ty jogurtové lívance fakt nemají chybu. A kdo má lívanečník, tak budou navíc ještě krásně vypadat. Zdravím, pá 😀

      Vymazat
  3. Tohle mám moc ráda a tvé recepty, Evi, ráda vyzkouším, Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, dávám přednost těm jogurtovým, ale dobré jsou oboje. Měj se krásně, zdravím 😉😀

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Marti, je to dobrá rychlovka. Já je můžu i studené obalené ve skořicovém cukru, tak jak lívance dělala moje babička. Měj se hezky, pá 😀😊

      Vymazat
  5. Anonymní9/9/23 06:07

    Evi, když se mi náhodou děti sjedou domů na noc, dělám jim jogurtové s vločkami k snídani. Prý vzpomínka na dětství 😀.
    Posílám pozdravy. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, s vločkami jsou také určitě moc dobré, jen ty vločky používám dost sporadicky. Přeji pěkný víkend, pá 😀😉

      Vymazat
  6. Super recepty. Už jsem je dlouho nedělala a zkusím ty s jogurtem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, myslím, že budete spokojení. Moc zdravím, pá 😉😀

      Vymazat
  7. Lívance občas dělám, ale dělávala jsem je docela často našim klukům a i vnoučatům. Ze začátku jsem dělala lívance kynuté , ale potom podle receptíku kolegyně z práce. Těsto víc husté než na palačinky, špetku soli, trochu cukru,
    2 žloutky a lehce vmíchat sníh ze dvou bílků. Lívanečky jsou nadýchané.
    Hezký den, Evi !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, ten sníh tomu dá tu lehkost, ale tady opravdu potřeba není. Navíc to vymíchám jen vařečkou ani nepoužiju šlehač. Asi víš, že já a kynuté těsto, to moc dohromady nejde 😁😀 Měj se hezky, zdravím 😉

      Vymazat
  8. Lívance s ovocem a smetanou mám moc ráda. Někdy si je děláme na večeři. Jogurtové vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, myslím, že budou chutnat. Já je můžu i studené nebo jen obalené ve skořicovém cukru. Pěkný víkend, pá 😉😁

      Vymazat
  9. Mňam, děláš mi chutě :) lívance miluju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leníku, tak se do toho vrhni. Je to fakt raz dva hotové a chutnají výborně. Přeji hezký sluníčkový víkend, pá 😀😊

      Vymazat
  10. Jogurtové lívance dělám, když nechci ty obyčejné. 😁 Vždy se povedou a jsou výborné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už jiné než ty jogurtové nedělám. Je pravda, že zatím se povedly vždycky. Přeji hezký sluníčkový víkend, zdravím 😉😀

      Vymazat
  11. Ahoj Evi lívance dělala hodně často moje babička a já je taky dělám ráda. Mají je rádi všichni - malí i velcí. Někdo si je maže marmeládou, někdo se skořicí, mňam :o). Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Lenko, i mně chutnají lívance třeba jen se skořicovým cukrem a také říkám mňam 😉 Měj se, pá 🙋‍♀️😃

    OdpovědětVymazat
  13. Evko, my děláme banánové lívance, když zbyde banán a nikdo ho už nechce jíst - a jsou vlastně skoro stejné jako ty jablečné - akorát ovoce se změní :-) Tak někdy vyzkouším ty tvoje jablíčkové.-)

    OdpovědětVymazat
  14. Leni, zrovna dneska jsem vyhodila tři banány, měkké a nahnědlé už nikdo nechce. Příště budu vědět, co s nimi. Díky za tip a určitě vyzkoušej jogurtové lívance, ty u nás prostě vedou. Zdravím, pá 😀

    OdpovědětVymazat
  15. Občas si doma děláváme banánové lívanečky. 🙂

    OdpovědětVymazat
  16. Ty jsou také určitě moc dobré, Nikolko zdravím 🙋‍♀️😉

    OdpovědětVymazat