pátek 19. dubna 2024

Jak mě málem kleplo

 O tom, že domácí mazlíček něco stojí, ví každý majitel. Nemyslím tím běžnou stravu a pamlsky ani potřebnou úpravu srsti a drápků. Sama to neumím, tak musím platit a počítám s tím.
Minulý rok nám po operaci kýly byla Barče doporučena další operace, odstranění zubního kamene. Pravda, její zuby už výstavní nebyly a navíc to může být i nebezpečné při vzniku zánětu a případné následné infekce. Čekala jsem na vhodný termín a Barču objednala. Za svůj desetiletý život má za sebou už tři operace, tak jsem měla trochu strach z narkózy, Nakonec byla anestezie inhalační, žádný problém nebyl, ale ....
Ve čtvrtek bylo objednané předoperační vyšetření, které zahrnovalo poslech srdíčka a odebrání pár kapek krve k rozboru. Barča je lakomá, nechtěla dávat zbytečně moc. Přesto toto krátké vyšetření přišlo na pěkných 2.200,-. Na zákrok byla objednaná v úterý v 9 hodin. Po zavedení kanyly ji zavřeli do malé klece, kde čekala až na ní dojde řada. Ta přišla až po 12. hodině, takže stresovaná Barča tam trávila více jak tři hodiny. Na dotaz proč jsme měli přijít tak brzo, jsem uspokojivou odpověď nedostala. 
Byla jsem nakonec ráda, že je  evidentně v pohodě a šla jsem na recepci zákrok zaplatit. No, a tam mě málem kleplo podruhé. Částku 8.200,- jsem fakt nečekala, šlo přece jen o odstranění zubního kamene. Na faktuře jsem zjistila, že si účtují snad i to, že vezmete za kliku. Nebudu unavovat, ale byla tam mimo jiné zaúčtovaná i podložka pro psy a 4ks injekční stříkačky. Druhý den byla kontrola, dalších 700,- Kč. 
Na operaci šla Barča připravená jako modelka 






34 komentářů:

  1. Evi, vůbec se ti nedivím, že tě málem kleplo. Veterinární péče je hodně drahá. Tím, že už dlouho nemáme žádného mazlíčka, jsem poněkud ztratila přehled. Vrátila mně do něj kamarádka, která byla s pejskem na nějakém menším zákroku a ta sranda jí přišla na 25 tisíc. Koukala jsem na ní nevěřícně s pak jsem se zeptala dcery a i snachy na ceny veteriny a ty mi to obě potvrdily.
    Tak držím pěsti, aby ta tvá psí fešanda byla stále v dobré kondici a další "péči" v dohledné době nepotřebovala.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, za čtrnáct dní máme přijít na kontrolu, tak to ani náhodou, je úplně v pohodě. V dalším životě chci být veterinář 😀😂

      Vymazat
  2. Anonymní19/4/24 17:04

    Lezarts
    To je také jeden z důvodů, kdy jsem odmítla nového mazlíčka, když ten náš odešel:-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, fakt je to už hóóódně moc. Znám v našem okolí docela dost samotných starých žen i jejich mazlíčky a myslím, že by některé měly docela problém veterináře ufinancovat 😮

      Vymazat
  3. Evi, tak teď málem kleplo mne při čtení tvého příspěvku. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Jiřinko, je to už přehnané, každý chce jen peníze. A já chci být v příštím životě veterinář 😀😂

    OdpovědětVymazat
  5. Tedy Evi, to je fakt šok. Na mých procházkách potkávám sousedky s pejsky a ty mě přemlouvají, abych si také nějakého pořídila. Ale já nechci už proto, že kdybychom museli do nemocnice, tak bychom si museli zajistit někoho, kdo půjde s pejskem ven a postará se o něj. Když navíc vidím ty ceny za ošetření, tak jsem ráda, že mám jen dvě andulky. Přeji Barunce hůavně zdravíčko a dlouhý spokojený život.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, Barča je už náš poslední pes. Roky přibývají a když přijde nemoc, tak je hned problém. Také jsme kdysi měli andulku Filípka. Zrovna dneska dopoledne jsem v Pet centru jednoho zeleného obdivovala, byl nádherný. Měj se hezky, pá 😀

      Vymazat
  6. My jsme nikdy mazlíčka neměli, takže o cenách veteriny nemám vůbec přehled. A tak teď jen koukám :-o

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, ceny letí nahoru jako všude jinde, ale tohle už je fakt hodně. Když bude potřeba, poohlédnu se jinde. Měj se hezky, pá 😀

      Vymazat
  7. Evi, tak mě by kleplo určitě, ale co naděláš, je to mazlíček a člen rodiny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, přesně tak. Jen mám pocit, že už to někteří veterináři zneužívají. Příště se budu muset poptat jinde. Měj se hezky, pěkný víkend 😀

      Vymazat
  8. Tak hlavně,aby Barunka už žádnou veterinární péči nepotřebovala.Občas podezírám veterinu,že ač ví,že pejskovi už nic moc nepomůže snaží se z lidí vytáhnout co nejvíce peněz.Ví,že to každý pro svého miláčku udělá.Zkušenost z rodiny a teď i u souseda.Mně pes chybí,vždy doma nějaký byl,naposledy syn s Bleky a chybí mi ty procházky.Uvažovala jsem,že bych si vzala z útulku na dožití pejska,ale právě mě odrazuje to,kdyby byl nemocný.
    Evi,hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JItko, jsem přesvědčená, že na to ti veterináři spoléhají a proto jsou ceny takové, jaké jsou. Snad už bude Barča v pohodě, jinak se budeme muset poohlédnout někde jinde. Rozdíly v cenách jsou docela velké, podle toho, co jsem slyšela od pejskařů. Zdraví, užij si pěkný víkend 😀

      Vymazat
  9. Evi, to se fakt nedivím! Veterinární péče není levná, i když to, co si zaplatila ty...
    Máme úžasnou veterinářku, náš pes jí miluje (i když tu a tam musí udělat něco, se mu úplně nelíbí). Zatím se vše dalo řešit jen přispáním a to jsem s ním byli celou dobu...
    Hlavně, ať je Barča ještě dlouho zdravá a v pohodě.
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, doufám, že bude v pohodě, jinak se budu muset poptat jinde. Rozdíly v cenách jsou docela velké a mnohde se to zneužívá. Navíc mě pěkně naštval ten přístup, určitě byla ve stresu, ale s tím už nic nenadělám. Teď je v pohodě, tak doufám, že jí to vydrží. Měj se hezky, pá 😀

      Vymazat
  10. Co ale jeden neudělal pro svou přítelkyni.Tak hlavně ať je děvče v pořádku.🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hm, a to je asi ten důvod, na který se veterináři spoléhají. Když už toho mazlíčka máš, tak uděláš skoro všechno. Přeji pěkný víkend, pá 😉

      Vymazat
  11. Jo,jo - to vím. Sice my hafana nemáme, ale oba synové ano.
    Tak ať už je Barča v pořádku a veterináře nepotřebuje.
    Hezkou sobotu !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, doufám, že bude v pohodě a k veterináři půjdeme jen jednou za rok na očkování. Od pejskařů v okolí vím, že někdy se ceny šplhají až nehorázně vysoko. Když na to máš, tak fajn, ale co když opravdu finance nejsou. Chceš mazlíčka, tak zaplať. Přeji pěkný víkend i když u nás je dost hnusno, pá 😉😀

      Vymazat
  12. Ahojky Evo, tak to je síla. Znám ceny na veterině, je to čím dál horší. Ono už stačí očkování atd. Přeji ať už je Barunka jen a jen zdravá. Hezké jako.

    OdpovědětVymazat
  13. Leni, díky. Také doufám, že budeme chodit jen jednou ročně na očkování. Ale co bychom pro své mazlíky neudělaly, viď? Měj se hezky, užij si víkend, pá 😉

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Evi přeju Barunce hodně zdravíčka a Tobě taky, samozřejmě. O vysokých cenách vím od naší Jani a Toma, když stonal Kumík... Měj se fajn, Lenka

    OdpovědětVymazat
  15. Leni, díky moc. Také přeji zdraví, klid a pohodu tobě a všem tvým blízkým. Užij si víkend, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
  16. Evi, tak to je síla. U takového malého pejska... To jsou veterináři, zubaři a myslím, že dojde i na lékaře. Zkoušejí, co všechno lidé jsou ochotni zaplatit. A mazlíčky máme rádi a dáme to za ně. Jak píšeš, ten zubní kaz může způsobit další problémy. Ale je to mazec. Tak hodně zdraví tobě i celé rodince včetně Barči.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, byla to fakt rána, ale jak píšeš, co bychom pro mazlíčky neudělali. S tím se právě počítá, a tak jdou ceny pořád nahoru. Měj se hezky, zdravím 😀

      Vymazat
  17. To je, bohužel, dnešní trend. Přitom mazlíček je pro někoho jediným blízkým tvorem, jak občas slyším. Kdepak nějaká morálka, peníze na prvním místě, podobné je to u zubařů.
    Proto je zdraví na prvním místě a k nezaplacení. Ať se pejsek drží. 👍

    OdpovědětVymazat
  18. Hanko, snad bude v pořádku i když je fakt, že roky přibývají i jí. V létě jí bude deset let, tak už je to také důchodkyně. Měj se hezky, zdravím 😀😃

    OdpovědětVymazat
  19. Tak to je opravdu mazec, ale je fakt, že se snad na veterině platí už i za to čekání v čekárně. Máme taky pejska, takže se někdy nestačím divit. Měj se hezky a zdravíme s Kejsinkou i Barunku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, ceny jdou pořád nahoru, vlastně tak jako u všeho. Mrzí mě, že někdo na toho veterináře opravdu nemá. Moc zdravím, Barča děkuje za pozdrav, pá 😀😉

      Vymazat
  20. Jejda mane, to jsou hrozné ceny :(. Barče to moc sluší :) ostudu určitě neudělala;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme za pochvalu, Barča moc zdraví 😉😂

      Vymazat
  21. Barča je opravdu fešáček :) Přeji, ať se má dobře v plném zdraví !
    Ale ta cena je fakt drsná.
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ceny jdou nahoru všude, tady je to znát fakt hodně. Máme třetího psa, tak to vidím na vlastní oko. Barunka děkuje, pá 😀😉

      Vymazat