úterý 16. dubna 2024

Valdštejnská zahrada

Včera jsem si udělala menší procházku do Valdštejnské zahrady. Chodím tam ráda a zároveň si zavzpomínám na poslední roky mého pracovního procesu. Pokaždé je na co se dívat, zahradníci se opravdu činí a zahrada tak mění svou tvář od jara do podzimu. Její součástí jsou nádherní pávi, kteří pro návštěvníky připravili jedinečnou ukázku své krásy. Tentokrát jsem měla štěstí, ne vždy se zadaří. 







Nádherné fresky v sala terreně, kde se v letním období pořádají i zajímavé koncerty 






a tady jsou ti krasavci 





37 komentářů:

  1. Evi, já mám Valdštejnskou zahradu moc ráda - v sezóně tudy chodím do práce i z práce a kochám se jejími změnami. Letos jsem si ji ještě moc neužila - kvůli mámě teď pracuju z domova, v práci jsem byla jednou a zjistila jsem, že moje oblíbené magnolie už odkvetly, stejně jako narcisky.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, původně jsem myslela, že magnolle stihnu, ale také jsem je propásla. Zahrada je krásná i tak, radost mi udělalo pózování pávů, zvláště ten bílý je nádherný 🦚🌞

      Vymazat
  2. Evi, krásné fotky. 👍👍 Do Vajdštejnské zahrady chodím moc ráda, stejně tak i do nedalekých Vojanových sadů. Hodně často jsem tam chodila s vnoučaty, mohla jsem si v klidu sednout na lavičku a věděla, že je tam pro děti bezpečno.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, v centru města a takový klid a pohoda. V sezóně tam bývaly ve čtvrtek zajímavé koncerty, musím zjistit, jestli to tak pořád funguje. Měj se hezky, pá 🌞

      Vymazat
  3. Evko, teda sněhově bílý páv, toho jsem ještě naživo neviděla. Tuhle zahradu mám také ráda, jak mají všechno střižené podle pravítka, procházka člověka uklidňuje :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, ten je opravdu nádherný. Přestože se docela rádi předvádějí, někdy to nevyjde. Měj se hezky, pá 🌞

      Vymazat
  4. Evi zdravím, velká krása ! Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, klid a pohoda v centru města, to je takové milé pohlazení a ještě s krásnou přehlídkou 🌞🦚

      Vymazat
  5. Evi, pávi se předvedli v plné kráse. Valdštejnská zahrada se mě také moc líbila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, oni se rádi předvádějí. Vždycky jsem měla pocit, že se začnou nakrucovat, když je kolem dost lidí. Ani tentokrát to nebylo jinak. Na chvíli se ukáží a pak to zase zabalí, jako by chtěli říct, tak si ještě chvíli počkej 🦚😀

      Vymazat
  6. Evi, taky to tam mám moc ráda, jen se tam často nedostanu.
    Děkuji za fotky a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, já to mám kousek, metrem jsem tam za chvilku, tak je to samozřejmě něco jiného. Za ten klid a pohodu to stojí. Měj se hezky, zdravím 😀

      Vymazat
  7. Moc krásné fotografie a pávi se teď v době hnízdění, umí opravdu předvádět. Je zajímavé , jak těmi pery šustí...Děkuji za hezkou podívanou a přeji Ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, děkuji za pochvalu i návštěvu. Ráda jsem krásné pávy ukázala, ten bílý se zase tak často nevidí, pá 😀😃

      Vymazat
  8. Krásná podívaná - jak od zahrady, tak na pyšnící se pávy.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hmm- má být do zahrady :-)

      Vymazat
    2. Hani, pávi se opravdu předváděli. Svoje krásná pera roztáhnout až když je tam dostatek diváků, jako by tomu rozuměli 🦚😃

      Vymazat
  9. Krása, chtěla bych se tam měkdy podívat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, při návštěvě Prahy by to mohlo vyjít. Je tam dobré spojení, z metra Malostranská vystoupíš hned vedle zahrady. Někdy to určitě vyjde. Měj se hezky, pá 😃😉

      Vymazat
  10. I když jsem z velké dálky, toto místo jsem navštívila mockrát a vždy se mi tam líbí. Jezdila jsem i na výstavy ve Valdštejnském paláci. Je to jedno z mých oblíbených míst v Praze a ten bílý páv je tam už dlouho ... nebo to je už náhradník? Vždy si tam fotím ty sochy a "věnuji vzpomínku Švédům", kteří to kdysi odvezli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, máš pravdu Švédové se o všechny sochy "postarali". Bílý páv tam byl i před patnácti lety, ale jestli je to stále on nebo mladá krev, to nevím. Při návštěvě jsem zjistila novinku. Dříve bylo možné Valdštejnský palác vidět jen při dnech otevřených dveří, teď je pro veřejnost otevřen každý víkend 😊

      Vymazat
  11. Anonymní17/4/24 16:25

    Lezarts
    Hezká podívaná, nejen na krásnou zahradu, ale i na paví fešáky v námluvách.

    OdpovědětVymazat
  12. Renato, fešáci se snaživě natřásali, ale pávice se kousek od nich nenechala rušit od pozdního oběda. Věnovala se misce s nakrájenou zeleninou 😊🦚

    OdpovědětVymazat
  13. Milá Evi, to jsi mi udělala radost, protože Valdštejnské zahrady jsou mým veleoblíbeným místem k procházkám a kochání se. Což mi ale připomíná, že už jsem tam docela dlouho nebyla (napravím). Pávi jsou fešáci jaksepatří a je dobře, že jsi je svým zkušeným fotoočkem tak pěkně zvěčnila pro nás všechny. ;-) Děkuju za krásnou virtuální procházku a měj se moc krásně. Pa pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vivi, moc tě zdravím a díky za návštěvu. Bylo štěstí, že pávi měli zrovna chuť se předvádět, udělali radost nejen mně 😉👍

      Vymazat
  14. Krásné fotky :) Také to tam máme rádi.
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásné prostředí a téměř na dosah ruky. Přeji pěkné dny, pá 😉

      Vymazat
  15. Krásný areál, nádherní pávi, hlavně ten bílý! Ten se jen tak nevidí :)

    OdpovědětVymazat
  16. Měla jsem fakt štěstí, bílých pávů není moc 😉😄

    OdpovědětVymazat
  17. Evi,tam je krásné.Nádherné fotografie.Jsem zvědavá,zda se tam někdy vypravíme.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  18. Jitko, při návštěvě Prahy je to snadný cíl, prakticky hned u metra. Měj se hezky 😊

    OdpovědětVymazat
  19. Valdštejnská zahrada vždy potěší, mohu potvrdit, chodím tam ráda sama, nebo s blízkými, bílý páv i ti ostatní nakonec i ve Vojanových sadech jsou vděčné objekty na fotku. Evi, to sis užila. A my nyní s tebou. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  20. Jiřinko, nemám to daleko a vždycky je to parádní relax. Většinou pak pokračuji třeba na Kampu, tentokrát to byl Karlův most a od ND tramvají domů. Přeji klidný víkend, pokud možno v pohodě, pá 😘

    OdpovědětVymazat
  21. Evo tak to je podívaná. Super velká krása. Ten bílý páv - úžasný.

    OdpovědětVymazat
  22. Lenko, také se mi hodně moc líbí bílý páv, zřejmě proto, že není tak běžně k vidění. Měj se hezky, zdravím 😀😃

    OdpovědětVymazat
  23. Evi, krásné fotky a pávi se pěkně předvedli :)

    OdpovědětVymazat
  24. Šárko, velkou radost jsem měla z bílého krasavce 😀

    OdpovědětVymazat