neděle 14. dubna 2024

Další víkend na chatě

 Ne, nebojte, nebudu vás pravidelně zahlcovat fotkami každý víkend, který budeme trávit na chatě. Ještě mi tam toho moc nekvete, trvalky teprve lezou ze země a truhlíky a staré hrnce ještě osázené nemám. Mám obavu, že by mi malé sazeničky mohly namrznout, tak raději počkám. 
Evidentně se v tomto počasí daří klíšťatům, ty už jsem měla dvě. Zřejmě jim chutnám, protože jich každoročně na sobě posbírám až osm kousků. Očkovaná sice jsem, ale borelióza hrozí všem. Už jsem si ji kdysi zažila, tak doufám, že mám vybráno, ale stejně se těch potvor bojím. 
Na zahradě začínají rozkvétat azalky a rododendrony. Bílý vykvétá vždy jako první, ostatní barvičky mají zatím jen nerozvitá poupata. 







objevila jsem i první konvalinku




31 komentářů:

  1. Evi, krásně ti to na chatě kvete. 👍🌸👍
    Klíště jsem měla za celý život jen jedno, asi jim nechutnám, na rozdíl od komárů, kterým evidentně chutnám moc.
    Boreliózu měla maminka, doktorům tehdy trvalo třičtvrtě roku, než odhalili příčinu problémů a konečně se začala léčit.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je hodně dlouhá doba od nakažení. Dneska to doktor pozná z rozboru krve, ještě, že tak. Nasazení léků co nejdřív je dost důležité. Ale jiná doba, možnosti takové asi ještě nebyly. Mimochodem chutnám i těm komárům. Alenko, měj se hezky, moc zdravím 😉😀

      Vymazat
  2. Anonymní14/4/24 20:26

    Evi i tak…bez letniček…už to hraje barvami a láká každá chvilka v příjemném prostředí 😊 Klíšťat se taky bojím .

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní14/4/24 20:26

    Jó a podpis 😄Tetkapernikarka😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těch letniček se snad také dočkám, ale i teď je na zahradě krásně. Navíc s nádherným ptačím koncertem. A je to zadarmo 😀😂

      Vymazat
  4. Boreliózu jsem taky prodělala,není o co stát. Evi krásně Ti to kvete na zahradě,hezky pohled. Užívej si.ma se ochladit 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, viděla jsem předpověď a ani se mi nechce věřit, že bude taková zima, někde prý napadne i sníh. Dokonalý blázinec, jsem zvědavá, co přinese léto. Měj se hezky, moc zdravím 😀🌷

      Vymazat
  5. Azalky mají neskutečné barvičky. Moc je obdivuji. A konvalinky u nás už také kvetou. Měsíc dopředu, než obvykle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janko, počasí si dělá co chce, když nejsou velká vedra, tak mi to nevadí. Je pravda, že tak teplý duben nepamatuji, a to už pamatuji dost 😃 Prý ještě bude docela zima, jsem zvědavá, co si přichystá léto. Měj se hezky, zdravím 😀🌷

      Vymazat
  6. Bylo krásně, všechno v květu, až na ta klíšťata to byl jistě krásný víkend. Dnes jsem si všichni uvědomili, že je stále ještě duben...
    Evi, měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, počasí je na duben hodně neobvyklé, docela dost už pamatuju, ale takhle teplý duben teda ne. O víkendu bylo krásně, ráno i večer příjemný ptačí koncert a navíc zadarmo 😀😂😊

      Vymazat
  7. Evi, je půlka dubna a na vše je ještě čas i když i u nás na severu už je vše tak o šest týdnů vepředu a rozkvetlé. Je to opravdu moc brzy. Přeji Ti, ať vše roste a kvete jak má a udělá ti ještě hodně radosti. Krásné jarní dny Ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, určitě se všichni dočkáme i rozkvetlých letniček, ale podle předpovědi se ještě někde bude i sáňkovat, možná 😀 Také přeji příjemné a klidné jarní dny, pá 😀😊

      Vymazat
  8. Anonymní15/4/24 10:29

    Lezarts
    Mám to na zahradě stejné.
    I s klíšťata jsem na tom podobně, letos mám rekord, první klíště už 11.3.
    a včera druhé!
    Ale je to krása, když to kvete!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, určitě se dočkáme i těch letniček, ale možná si před tím ještě půjdeme zasáňkovat. Vůbec se mi nechce věřit, že by se mělo tak moc ochladit, ale říká se přece duben, ještě tam budem. Nám začali ráno a večer přitápět 😊😀

      Vymazat
  9. Kvete to u vás na chatě krásně. Na mne sedne první komár, který se probudí. Klíště se taky sem tam někdy do mne zakousne, ale víc si libuje u manžela. Tomu je odstraňuji docela často.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, komárům také chutnám, ale z těch strach nemám, na chatě máme různé gely na štípance, ale protivní jsou dost a dost, to zase ano. Měj se hezky, přeji příjemné dny, snad bez předpovídaného sněhu, pá 😀😊

      Vymazat
  10. Evi, my na chalupě taky sázíme až po "zmrzlících". Rododendrony ti kvetou krásně, u nás ještě nic (Vysočina, no), zatím vykvetly hlavně hyacinty a modřence a pár odvážných narcisek. Tulipány mají zatím jen poupata.
    Pokud jde o klíšťata, pamatuju si, že jsme jezdili na vandr na místo, kde jsem jich dokázala za víkend nasbírat taky dvacet... Ale už je to hodně let...

    OdpovědětVymazat
  11. Evi, barevné jako v létě. Až na tu konvalinku. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lotty, díky za návštěvu 😀 Poslední víkendy byly moc prima, jen se trochu obávám velkého ochlazení, možná půjdeme ještě sáňkovat. Měj se hezky a užívej si jarní dny, pá 🌷🌞

      Vymazat
  12. Stáňo, modřence, pár hyacintů a narcisek už má sezonu za sebou. Teď čekám na ostatní rododendrony a azalky, těch máme docela dost a vždycky je to nádhera. V tom sběru klíšťat jsi byla přebornice. Pamatuji si, že jsme jako děti o klíšťatech snad jen někde slyšely, neznala jsem nikoho, kdo by klíště měl. Vlastně teď si vzpomínám na spolužáka, tenkrát asi v osmé třídě. Zato teď jich je požehnaně. Měj se hezky, přeji příjemné dny a snad bez sněhu 😊😀

    OdpovědětVymazat
  13. Evi, chce to vzít si denně preventan nebo jíst něco z droždí, pak jim chutnat nebudeš.
    Pa a máte to tam jako v Průhonicích. Jiřina z N:

    OdpovědětVymazat
  14. Evko, ty rododendrony máš úžasné, je vidět, že už mají za sebou pár let. A kvetou nádherně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, některé pamatují už opravdu hodně let. Občas je po odkvětu zastřihujeme a přesto každoročně kvetou. Těším se až pokvetou všechny, to je potom opravdu nádhera. Měj se hezky, pá 😊

      Vymazat
  15. Moc krásné. Ty bílé rododendroiny mne teda dostaly. Já mám pocit, že ten náš vůbec neroste. je už roky stále maličký a azalka totéž. :)

    OdpovědětVymazat
  16. Majko, chatu jsme koupili před 25 lety a rododendrony už tam byly včetně bílého. Občas je manžel po odkvětu zastřihne, protože samozřejmě pořád rostou a kvetou pravidelně každý rok. Ten bílý vždycky jako první. Měj se hezky, pá 🌞😊

    OdpovědětVymazat
  17. Krásné :) ještě, že jsi u sazeniček počkala, teď na to není ideální počasí :'( slyšela jsem, že má být taková zima až do konce dubna...

    OdpovědětVymazat
  18. Leni, počasí má být pořád studené, raději počkám až na konec dubna, není proč spěchat. Měj se hezky, pá 🙋‍♀️😉

    OdpovědětVymazat
  19. Další krásná pastva pro oči. Moc hezké.

    OdpovědětVymazat