čtvrtek 4. dubna 2024

Pozvánka do kina

Tentokrát vás pozvu do  kina na film Tancuj Matyldo. Na tenhle film jsem se chtěla jít podívat už dávno, ale pořád jsem z tématu měla tak trochu strach. Scénář k filmu napsali Nataša a Petr Slavíkovi, který film i režíroval. Oba za sebou mají s touto nemocí vlastní zkušenosti a možná i proto je celý příběh krásný, citlivý a naprosto uvěřitelný. 
V příběhu jde o rodinné vztahy syna, jeho matky a vnuka. U Matyldy se začínají nenápadně projevovat příznaky Alzheimerovy choroby, která ničí nejen tělo, ale i osobnost nemocného člověka. Mnohdy zásadně mění i vztahy a život v celé rodině. 
Regina Rázlová je v roli Matyldy naprosto excelentní, mrzí mě jen to, že za svůj výkon nebyla oceněna Českým lvem. 
Karel Roden, její syn a tvrdý exekutor (pravda, exekutor není nikdy lidumil) svému výkonu také nasadil vysokou laťku a velmi mile mě překvapil Antonio Šoposki v roli vnuka.
Zajímavostí filmu je i to, že Regina Rázlová bývala Rodenovou profesorkou.
Film určitě doporučuji, nemusíte se bát nějaké deprese, možná vás donutí k zamyšlení, ale za shlédnutí určitě stojí. 




 

24 komentářů:

  1. Anonymní4/4/24 20:48

    Evi,já u tebe padám pořád do spamu.Navečer jsem tu psala na PC komentář a je fuč.Budeš si mě tam muset vyzvedávat.Na notebooku se zase nemohu přihlásit.Jitka -Jen tak si fotím

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, určitě chci film vidět, mám paní Rázlovou i pana Rodena ráda. On se rozhodně neúčastní natáčení propadáků a škvárů. Měla jsem trochu obavu, ráda čtu, že se nemusím bát...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, také jsem měla obavy, ale je to udělané moc hezky. Výkony obou hlavních představitelů jsou fakt skvělé 😊

      Vymazat
  3. Pro některé diváky super, ale já se těmto psychologickým filmům teď raději vyhýbám. Vidím nemoc doma a nechci se zatěžovat ještě tímto tématem ve filmu i když věřím, že je to kvalitně natočené . Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, to chápu. Vlastních starostí máš nad hlavu, tak není třeba zatěžovat se dalšími. Měj se hezky, přeji klidný víkend 😉

      Vymazat
  4. Díky za tip. Oba herce mám ráda .
    Hezký den, Evi !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, film se mi moc líbil, určitě ho budou dávat i v televizi. Měj se hezky, užij si pěkný víkend 😊

      Vymazat
  5. Já jsem na film slyšela chválu už předtím, zejména na výkon Reginy Rázlové. A K. Roden je taky docela záruka kvality. I když já na film asi taky v nejbližší době nepůjdu - nějak teď choroby hodně procházejí kolem mne (máma, manžel), tak už se asi na další dívat nechci,

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, vůbec se ti nedivím, je to sice udělané moc pěkně, ale když jsou starosti v rodině není třeba si nakládat další. Pěkný víkend přeji, pá 😉

      Vymazat
  6. Anonymní5/4/24 09:58

    Lezarts
    Také si myslím, že se film velice vydařil!

    OdpovědětVymazat
  7. Mně se to líbilo moc. Přeji pěkný víkend, zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
  8. Evi, trochu se stydím, ale do kina teď skoro nechodíme, mně vadí ten strašný kravál, u nás to mají vždy přehlušené. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, nedávno jsme byli v kině s manželem asi po pěti letech. Na tomhle filmu jsem byla sama, takže na nás kina moc nevyplatí, pa😊😉

      Vymazat
  9. Evi, už to čtu podruhé, poprvé jsem si říkala, možná bych to chtěla vidět. To bylo včera a já jsem uvažovala. Teď vím, že sice film bude svým obsazením vynikající, ale do kina bych na to nešla. Je to totiž o problému, který je v posledních letech rozšířen natolik a hlavně pro ty, kteří to poznali/poznávají u svých nejbližších, to musí být ... jaké vlastně? U nás v rodině tím nikdo prarodičů ani z rodičů netrpěl, rodiče mi zemřeli v dost mladším věku a měli jiné choroby. Viděla jsem to na paní sousedce, hned z vedlejších dveří a před pár dny přítel mluvil s kamarádem a on má matku v takovém zařízení, byl za ní a ona ho ani nepoznává a hraje si s plyšákem. Takže já si vybírám jiné filmy, tím ale neříkám, že by se tento problém neměl takhle prezentovat... 😉

    OdpovědětVymazat
  10. Janko, moje mamka měla stařeckou demenci, také byla v ústavu a zemřela minulý rok v 92 letech. Doba to byla zlá, čtyři měsíce před ní odešel i táta (94), ale film je natočen s citem, autoři si prošli stejným problémem, pá

    OdpovědětVymazat
  11. Janko, moje mamka měla stařeckou demenci, také byla v ústavu a zemřela minulý rok v 92 letech. Doba to byla zlá, čtyři měsíce před ní odešel i táta (94), ale film je natočen s citem, autoři si prošli stejným problémem, pá

    OdpovědětVymazat
  12. Hani, já měla mamku také v centru pro seniory, měla stařeckou demenci a potřebovala celodenní dohled. Nebylo to dobré období, navíc táta odešel jen čtyři měsíce před ní. Přesto jsem film zvládla, je natočený opravdu citlivě. Autorka scénáře si prošla stejným problémem se svojí matkou. I to je život, bohužel.

    OdpovědětVymazat
  13. Evičko, film zhlédla dcera , neteř i kamarádka, všechny tři to velmi zasáhlo. Je to film k velkému zamyšlení a ten, kdo to prožívá současně, nebo prožil, tak pro něj je to o to více citlivé. Dcera mě do kina zvala, ale já jsem to odmítla, spíš to zpracuji doma než v kinosále. Mají to dávat příští rok v televizi, tak si počkám. Láká mě spíše preciznost obsazených již zmíněných herců. Do kina nechodím už strašně dlouho, dávám přednost divadle a koncertům, ale i těch je pomálu, není nic moc k vybrání. Nyní v Ostravě dávají Prodanou nevěstu a světe div se, na všechny představení je vyprodáno. Na jedno jsou místa v poslední řadě na galerii, tož počkáme na rok 2025 ☺to mají ještě dávat. Nedávno jsem se dočetla , že k výročí Smetany jsou z Prahy vypravovány speciální divadelní vlaky na celý cyklus 100 výročí. Nic mě nepotěšilo víc, než zjištění, že nyní v tomto je Ostrava 1 *** a k tomu hokej. ☺

    OdpovědětVymazat
  14. Marti, přeji ti ať se na některá ta představení dostaneš. Návštěva divadla je většinou super zážitek i když ne vždycky to vyjde. Když si klasiku vezme do parády režisér modernista, jeden se nestačí divit. Měj se hezky, pá 😉

    OdpovědětVymazat
  15. Byla jsem a také doporučila, brečela jsem... Málem tohle téma v rodině (babička), takže je to hodně osobní

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, je to smutné téma, zvláště když je v rodině podobný problém. Ale i takový je život, pá

      Vymazat
  16. Vynikající a ještě jednou vynikající filmový počin ♥

    OdpovědětVymazat
  17. Evi, film jsem konečně shlédla a uchvátil mne. Něco podobného u nás dost chybělo. Zažila jsem podobnou - ne až tak - situaci v rodině, cosi mi to připomnělo. Ještě jednou - díky za tip.

    OdpovědětVymazat