pátek 12. července 2024

Fryduše

 Víte, co jsou fryduše? Je to naše oblíbené jídlo, na které jsem kdysi dávno dostala recept od jedné známé. Pracovala v restauraci, kde se běžně toto jídlo vařilo a protože nám v rodině moc chutnalo, zařadily jsme ho do našeho jídelníčku. Proč zrovna fryduše, to ale opravdu nevím. Na internetu jsem objevila hodně podobný recept pod názvem řízky rytíře Fryduše, tak možná proto. 
Příprava je velice jednoduchá. Můžete použít vepřové nebo drůbeží maso, jednou jsem to dělala i z filé a také to bylo moc dobré.

Fryduše 

2 kuřecí řízky
2 vejce
1 lžíce solamylu 
1 lžíce sójové omáčky
3-4 stroužky česneku
majoránka nebo dobromysl
sůl, pepř

Všechny přísady rozmícháme ve vejcích a do vzniklého těstíčka naložíme maso. Použijeme celé řízky nebo můžeme  maso nakrájet na nudličky a pak pečeme na pánvi z obou stran do zlatova. V případě nudliček tvoříme malé placičky. Dobré je nechat maso v lednici odležet, ale při nedostatku času to nutné není. Podáváme s bramborem nebo brkaší a zeleninovým salátem. 






30 komentářů:

  1. Super. Ten název jsem zatím neslyšela, ale tahle příprava masa se mi líbí a mám hned inspiraci na víkend. Moc děkuji a přeji pohodový večer.

    OdpovědětVymazat
  2. Znám podobný recept, ale nevěděla jsem, že se to takhle jmenuje :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za návštěvu. Ono je to vlastně obyčejné těstíčko se solamylem, ale kamarádka tomu tak říkala, tak já jenom pokračuji. Zdravím, pá 😉

      Vymazat
  3. Asi podobně kuřecí nakládám,akorát nedávám majoránku.Ta mě docela překvapila.Snad si budu pamatovat název,abych jím doma překvapila.
    Evi,hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tenhle recept snese hodně všelijakých přísad, hlavně tam musí být solamyl a česnek. Zvláštní název, který jsem převzala od kamarádky a doma hned víme, co jíme (vlastně co budeme jíst). Zdravím 😀

      Vymazat
  4. Anonymní12/7/24 20:36

    Lezarts
    Mňam:-)))!

    OdpovědětVymazat
  5. Evi, ten název slyším poprvé, ale téměř stejný recept nám p.průvodce na zájezdu po Francii dal - ovšem dává se tam provensálské koření a jen když nemáš, tak majoránka. Taky říkal, že se může přidat nastrouhaný sýr. Na tom zájezdu nám denně dával dva recepty ala Francie.
    Tak dobrou chuť! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, já tentokrát měla jen dobromysl ze zahrádky a bylo to dobré. Hodně chuti dodá česnek, strouhaný sýr nedávám, ale je fakt, že jsem o něm nevěděla. Moc zdravím, pá 🌞😀

      Vymazat
  6. Zajímavý recept..vyzkouším. Díky a přeji hezké léto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, nezabere to moc času a věřím, že vám bude chutnat. Už se těším na nějaké fotky z tvých procházek. Měj se hezky, pá 😉😀

      Vymazat
  7. Tak to jsem nikdy neslyšela - rozšířila si mi obzory.
    Evi, určitě to je dobrota, ráda vyzkouším.
    Přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, název zná jen asi málokdo, ale kdo vyzkoušel, nelitoval. Rychlovka, ve které nesmí chybět solamyl, sójovka a hlavně česnek. Je to mňam 😀

      Vymazat
  8. To vypadá dobře. Vyzkouším. Občas také patlám, třeba ve směsi jogurtu, koření a hořčice. Fantazii se meze nekladou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, těstíčka snesou všechny možné přísady a většinou je masíčko moc dobré. Měj se hezky, zdravím 😉😀

      Vymazat
  9. Anonymní13/7/24 12:52

    Tetkapernikarka
    Pěkný název , Evi 😄
    A dobrota to bude taky, o to není pochyb..Navíc celkem rychlé , paráda 👍 Mě by k tomu stačila jen zelenina, jen tak, nebo jakýkoliv salát 😊
    Prřeji pěkné dny😊🌞 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, v létě ve vedrech úplně stačí zeleninový salát. Název jsem převzala a doma už víme, co bude dnes k obědu 😂😀😂

      Vymazat
  10. Evi, já jsem podobný recept (bez majoránky, ale se lžící oleje ve směsi navíc) dělala. Říkali jsme tomu čínské placičky (asi podle té sojovky :D)

    OdpovědětVymazat
  11. Stáňo, těch přísad může být hodně, vlastně podle chuti. Hlavně nesmí chybět česnek, solamyl a sójovka. Olej do směsi nedávám, na oleji peču, tak už by toho bylo dost. Měj se hezky, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
  12. Už jsem si recept vytiskla. Určitě zkusím.
    Hezkou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  13. Jo, to vypadá dobře, jen to čtu. To je literatura, panečku. 😊 Když se jedná o kuřecí řízky, bude to dobré = chutné. ☺

    OdpovědětVymazat
  14. Hani, kuřecím snad nikdy nezarmoutíš, pá 😊😉

    OdpovědětVymazat
  15. Milá Evi, to zkusím :) už jsem si recept napsala, díky!
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  16. Tento název jsem nikdy neslyšela. Zní to parádně, díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, název je trochu podivný, ale výsledek je moc dobrý, pá 😊

      Vymazat
  17. Tento název je pro mě neznámý, ale určitě tu dobrotu vyzkouším 😃

    OdpovědětVymazat
  18. Šárko, snad ti bude chutnat, pá 😊

    OdpovědětVymazat
  19. Název slyším prvně, ale podobný recept dělávám, je to moc dobré. :-)

    OdpovědětVymazat