neděle 25. října 2020

Věděli jste, že ...... ?

Mezi blogerkami je spousta milovnic kočiček a protože jsem se dozvěděla jednu zajímavou informaci  od veterinární lékařky, chci se o ní s vámi podělit. Možná to pro vás žádná novinka nebude, ale mě to hodně překvapilo.
Gen, který u kočiček způsobuje modrou barvu očí a bílou srst, způsobuje zároveň i jejich hluchotu. Nemusí to být pravidlem, ale většinou to tak je.



Pokud má bílá kočka jedno oko modré a druhé žluté nebo oranžové, je většinou hluchá na straně modrého oka.



Další zajímavostí pro mě byla i informace o krevních skupinách. Kočky mají krevní skupiny A, B, AB a ani jedna z nich není kompatibilní s ostatními skupinami, tak jako třeba u lidí krevní skupina 0. 
Člověk se prostě učí celý život. 





46 komentářů:

  1. Evi, to jsou zajímavé informace. Máš pravdu, pořád se dozvídáme něco nového.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přestože jsem spíš fanoušek pejsků, tohle pro mne byla zajímavá informace, zdravím a opatruj se ☺

      Vymazat
  2. Tak to jsou novinky. Kočku s modrýma očima jsem neměla, tak nepotvrdím. Ale třeba někdo tady ze čtenářek ano. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás doma dáváme přednost pejskům, takže vlastní zkušenosti také nemám ☺

      Vymazat
  3. Evi, tak takové informace překvapí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to dost zajímavé, proč právě tahle kombinace bílé srsti a modrých očí?

      Vymazat
  4. Tiež som milovníčka týchto chlpáčikov a to že modrookí bývajú hluchý je bohužiaľ pravda. Ale jedného takého kocúrika som mala, jedno očko mal modré a druhé zelené, pritom keď som na neho zavolala, tak ma počul. Inak, túto informáciu som sledovala dnes v TV. Prajem pekný zvyšok dňa a pohodový nový týždeň! 🌹

    OdpovědětVymazat
  5. Naši příbuzní mají bílou kočičku s modrýma očima (obě) a je úplně hluchá. Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda to určitě je, ale je to hodně zajímavé, zdravím ☺

      Vymazat
  6. Je to pro mne novinka. Pořád se máme co učit :-)
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také by mě to vůbec nenapadlo, pořád je čemu se učit, to je fakt ☺☺☺

      Vymazat
  7. Moje slečna Farkašová má modré oči a reaguje jako ostatní, u misky je první, zda hluchá či nikoliv. :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slečna Farkašová není bílá, ale hlavně jí viditelně funguje čich a pud sebezáchovy. Simčo, moc zdravím a opatruj se ☺

      Vymazat
  8. To je zajímavé. My máme jen obyčejnou kočku, zato má na háku celou rodinu a jak my ji teda posloucháme... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám, doma máme jorkšírku a má nás vycvičené, že se ani nestačíme divit. Ještě, že nemluví, ta by nám kolikrát asi pěkně vynadala ☺

      Vymazat
  9. To je zajímavé. Naši mají kocoura u něhož bílá barva převažuje nad černými fleky, ale slyší jen to, co chce. Když se řekne "jdeme ven", tak je první u dveří a když se řekne venku "půjdeme domů", tak je hluchý jako poleno....Přeji Ti krásné podzimní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se člověk kolikrát nestačí divit, jak jsou ti naši miláčkové vyčůraní ☺☺☺

      Vymazat
  10. Vskutku zajímavé informace.
    Manžel o mě říká, že jsem kočka. No, bílá jsem (může se to ještě vůbec psát?), oči mám modré, ale hluchota mě naštěstí minula :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, ty budeš zřejmě zvláštní případ ☺☺☺

      Vymazat
  11. Čistě bílou kočičku jsem nikdy neměla, takže vlastní zkušenost nemám, ale už jsem o tom četla a slyšela. Zajímavé je i to, že tříbarevné bývají jen kočičky a ne kocouři a pokud by se náhodou vyskytl tříbarevný kocour (což je velice nepravděpodobné), byl by neplodný. A moje oblíbené zbarvení - zrzavá - je mnohem častější u kocourů než koček :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za další kočičí informace, je to fakt zajímavé ☺

      Vymazat
    2. Lili, tak jsem zase chytřejší to o těch tříbarevkách jsem nevěděla.

      Vymazat
  12. Evi, jako kočkomilka tohle vím. Mým životem mě provázelo několik koček, které zanechaly nesmazatelnou stopu. 🐈
    Krásné podzimní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na kočky moc nejsem, tak to pro mne byla novinka, ale hodně zajímavá.
      Alenko, také přeji hezké a hlavně klidné dny, pá ☺

      Vymazat
  13. S tím musím souhlasit :) Taky jsme měli bílou kočičku, která byla hluchá. Sice neměla modré oči, ale hluchá byla. Jmenoval se Snížek a byl to úžasný mazel. Byl naučený, když jsme někam poklepali, tak přiběhl a věděl, že se budeme mazlit. Úžasný pan kocour <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U domácích kočiček se problém ještě řešit dá, ale pro venkovskou by to byl neřešitelný problém. Zdravím ☺

      Vymazat
  14. To jsem opravdu netušila, že kočičky můžou mít gen, který způsobuje hluchotu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mne to byla také novinka, a to už fakt něco pamatuju ☺☺☺

      Vymazat
  15. Tohle jsem teda vůbec nevěděla :-) Já bych jednou kočičku moc ráda chtěla mít, tak uvidíme :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je milé mít doma nějakého zvířecího mazlíčka, určitě si dobře vybereš ☺

      Vymazat
  16. Bílá kočička se málokdy vidí. Mé přání vždy bylo mít bílou nebo docela černou kočičku. Ta druhá varianta se mi už několikrát splnila. Ta první ne. Samí mourovatí dvoubarevní či čtyřbarevní. Ale co je jisté, je to, že i koťátka do dvou měsíců mají modrá očka. Podle toho se dá také odhadnou jejich stáří.

    OdpovědětVymazat
  17. Třeba se ti jednou i tohle přání splní, zdravím ☺

    OdpovědětVymazat
  18. To je hodně zajímavé. Já jsem se zase dočetla že kočičky pomáhají při hojení zlomenin a úrazu. Prý si máme dát na klín nebo přímo na postižené místo a hladit ji. Svým předením vysílá nějaké prospěšné vlny. A já tomu pevně věřím po své vlastní zkušenosti. Když se mi stal ten úraz na zahradě a seděla jsem na trávě a naříkala, kočička která k nám chodí mi tlapkou opatrně sahala na postižený kotník. Ona prostě věděla, kde je problém. Jen si nemohu vzít domů, protože to není naše kočička, jenom k nám chodí na zahradu.

    OdpovědětVymazat
  19. To je škoda, že není vaše, měla bys vlastní ošetřovatelku. Doufám, že se kotník zdárně hojí. Přeji hezké a nebolavé dny, zdravím ☺

    OdpovědětVymazat
  20. Ano, to jsem věděla. Každopádně je to vždy smutné zjištění :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mne to byla novinka, a vůbec by mně ani nenapadlo, že barva srsti a očí může zapříčinit i hluchotu.

      Vymazat
  21. To jsem nevěděla.
    Já jsem šťasná panička dvou pejsků - přesněji pejska a fenky. Netajím se tím, že psy miluji - pes je pro mě přítel a ten nejlepší společník. Přestože jsem nikdy kočku jako mazlíčka neměla, chápu, že je má někdo rád. Jsou roztomilé. Jsem milovník zvířat, ale pes je pro mě vším. ☺

    OdpovědětVymazat
  22. Já osobně také preferuji psa, ke kočkám mám zvláštní vztah, trochu se jich bojím. Doma máme šestiletou fenku jorkšíra, Barunku. Je to náš mazel, zdravím ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou roztomilé, ale já kočkomil nikdy nebudu. Srdce mě táhne ke psům a velké plus je, když najdu někoho, kdo to má stejně. ☺

      Vymazat
  23. U zvířat je to dost line.. Z učebnice přírodopisu si pamatuji, že kůň má 19 krevních skupin.. Jinak pěkný fotky..

    OdpovědětVymazat
  24. Díky, jsou převzaté z internetu, teda žádná vlastní tvorba ☺

    OdpovědětVymazat
  25. Zajímavé poznatky, jak říkáš, člověk se stále učí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem také netušila, ale ano, učíme se pořád ☺

      Vymazat
  26. Evi, jako milovnice koček vím, že bílé kočky bývají hluché, ale o těch očích jsem to nevěděla. Děkuju a hezký den :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem mohla "poučit" i tak velkou milovnici kočiček jako jsi ty. Také přeji hezké a klidné dny ☺

      Vymazat