středa 21. října 2020

Romantika jako hrom

Přestože máme chatu jen pár kilometrů za Prahou, je tam příroda doslova nádherná. Spousta lesů, rybníky a dokonce i ty pravé louky, které zatím odolávají stavbám rodinných domků. Některé už z toho důvodu, bohužel, dávno zmizely, ale pár se jich ještě najde. 
Při procházce narazíte uprostřed jednoho lesa na dvě dřevěné chatky. Jsou tam už spoustu let, můj muž je pamatuje ještě jako malý kluk. Když jsem začala jezdit do tohoto kraje, také si je pamatuji v době, kdy nebyly zrovna v moc dobrém stavu, Většinou byly opuštěné, zarostlé vysokou travou jen občas se tam objevil někdo z majitelů. Nedaleko v lese stála stará dřevěná kadibudka s vyříznutým srdíčkem na dveřích, taková klasika tehdejší doby.
V posledních několika letech se chatičky i jejich okolí pořádně změnily. Opravené střechy, nový komín, natřené dřevo, upravené okolí i opečovávaná skalka. Uprostřed veliké ohniště, barevný totem a všude kolem starý smíšený les. Jen ta kadibudka už dávno dosloužila.
Místo opravdu romantické, pokud vám teda nevadí chybějící elektrický proud, který částečně nahrazuje agregát a pitná voda, pro kterou musíte do studny, vzdálené tak 150 metrů. 
Skoro jako na chatě mého dětství, kdy jsme večer svítili petrolejkou a pro vodu se také chodilo ke studni.
Romantické víkendové obydlí je to jako hrom. Pro mne by to ale nebylo, a to proto, že jsem dost velký strašpytel. Já bych se tam bála hlavně v noci. Nedaleko studny je rozsáhlá obora, ve které je možné vidět daňky, muflony, srnce a spoustu kanců, kteří se nedrží pouze v oboře, ale jejich řádění je vidět v celém lese. Na takovém osamělém místě bych se bála i lidí. Možná i víc než těch muflonů.
Je to tam totiž ze všech stran volně přístupné.







30 komentářů:

  1. Evi řadím se do tvé krevní skupiny, jinými slovy jsem stašpytel jako hrom. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych to tam sama fakt nedala, ale hezké to tam mají, to zase ano ☺

      Vymazat
  2. Je hezké, že si někdo dal tu práci a chatičky zrekonstruoval. Mně by se tam líbilo, na víkend, romantika ve dvou ;-) Ale jen na ten víkend, pak rychle zpátky do civilizace ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letní dovolená možná, ale jsme už dost pohodlní a nosit vodu ze studny to už už by na mě bylo moc ☺☺☺

      Vymazat
  3. Hezké chatičky, pro někoho je pobyt v přírodě bez elektřiny ta pravá romantika. Ve dvou bych tam pár dnů vydržela. Trochu mi to připomnělo začátek našeho manželství. Byla jsem vždy těhotná přes léto a manželova teta nám půjčila na dovolenou jejich chatu kousek od Jihlavy. Chata stála v takovém údolíčku a kromě ní tam byla ještě jedna. Na kadibudku se muselo kousek na kraj lesa. A také bez elektřiny. Po jedné naší dovolené dokonce chatu vykradli. Ještě, že tam zloději nevlezli, když jsme tam byli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako holka jsem jezdila na chatu s babičkou a ze začátku tam nebylo nic. Voda ve studni na zahradě, proud žádný a kadibudka, která tam byla hodně dlouho ☺

      Vymazat
  4. Kouzelné. Hezky jsi to napsala, souhlasím s tebou. Krásná romantika, ale nepohodlí a hlavně strach. Znám také dvě chatky o samotě, ale ty hlídají psi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych se bála i s těmi psy. Naopak, kdyby začali štěkat, byla bych vyplašená ještě víc ☺☺☺

      Vymazat
  5. Skutočne romantické prostredie! Tam je ten najideálnejší relax aký len môže byť. Tak si to užívaj so všetkým čo k tomu patrí !!! 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí my nemáme chatu na samotě a je tam všechno, na co už jsme zvyklí. Tohle je opravdu romantika pro silné jedince ☺☺☺

      Vymazat
  6. Babička bydlí ve vesnici, kde jsou domy od sebe vzdálené stovky metrů, mezi nimi pole a žádné pouliční osvětlení, protože tam nejsou ulice :D, jen prašné cesty. Jít tam v té tmě v noci do kadibudky, to je skoro o život :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem posránek od dětství a vzpomínám si na jeden pobyt na chatě u rodičů. Kadibudka na konci zahrady a potřeba nečeká. Vzbudila jsem tenkrát manžela a chudák musel před kadibudkou vartovat ☺☺☺

      Vymazat
  7. Moje kamarádka se hned po škole pčestěhovala do Prahy a byla s dětmi pár let doma, ale ve volných chvílích chodili do přírody, tak vím, že je to sice "Praha" na katastru, ale na okrajích to hlavní město nepřipomíná. Osobně jsem spíše už městský člověk, ano, maximálně na víkend, ale i romantika má své meze. Bez civilizace a bez osvětlení - to už ne, proč se omezovat do té míry... V takovém prostředí mě asi nikdo nepotká. Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na naší chatě hodně ráda, ale trvale bych na venkově bydlet nemohla. Potřebuji kolem sebe lidi i když mně někdy pěkně štvou. Jsem prostě od mimina městský člověk ☺

      Vymazat
  8. Víkend bych klidně v létě na takové chatě prožila. Ale alespoň ve dvou.
    Klidné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve dvou určitě ano, ale ne sama a ne moc dlouho ☺

      Vymazat
  9. Evi, to je opravdu krásné místo a já docela sdilim názor s tím, že se víc bojím lidí, jak té zvěře. Zvěř většinou včas uteče nebo se schová. Neublíží, dokud se necítí sama ohrožená. Přeji Ti krásné podzimní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tam opravdu moc hezké, ale .... To ale tam prostě je. Přeji hezký zbytek víkendu ☺

      Vymazat
  10. Jsem zoufale rozcapená, já bych nedala tu kadibudku :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby nebyla jiná možnost, tak bys ji určitě dala. Tu už tam ale nemají, zřejmě budou mít záchod chemický. Každopádně to už pro nás zhýčkané není to pravé ořechové ☺

      Vymazat
  11. Romantická chatička i nádherné místo. Také bych se ale asi bála když to není oplocené a široko daleko živá duše. Kadibudka byla i u rozhledny a restaurace na Zlatém Chlumu nad Jeseníkem. Docela mě to překvapilo, když jsem se ptala v restauraci na toaletu a byla vykázána do lesíčku. Ale na Chlumu bylo hodně lidí, takže se nedalo nějak moc odskočit do lesa, proto kadibudka přišla vhod.:)

    OdpovědětVymazat
  12. No to je právě ono, když to přijde i kadibudka dobrá a ještě jsme rádi, že tam vůbec je. Doufám, že se noha hojí a už tě to nebolí. Zdravím ☺

    OdpovědětVymazat
  13. Sviceni petrželkou, pro vodu ke studne, to mi připomíná víkendy a prázdniny na chatě s rodiči...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My teda svítili petrolejkou ☺☺☺ Je to tak dávno a pořád si to moc dobře pamatuji ☺

      Vymazat
  14. Evi, omylem jsem si smazal blog fotografií a mám jinou adresu: http://fotojaradu.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem si název změnila, ale nějak se zatím nemůžu připojit.

      Vymazat
  15. Evičko, při tvém příspěvku jsem si i já zavzpomínala na dětství. Petrolejka, čištění zubů venku s kelímkem, pro vodo k pumpě...
    Milé připomenutí, děkuji!
    Přeji jen hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petrolejka, která házela stíny a já se bála vzdálit, třeba jen od stolu. Také přeji pokud možno hezké dny, zdravím ☺

      Vymazat
  16. Odpovědi
    1. Ale jak pro koho. Někdo po takové samotě netouží...

      Vymazat