sobota 17. října 2020

Falešné matjesy z cukety

Dostala jsem kdysi od svého kolegy recept na falešné matjesy z cukety. Že prý to chutná jako opravdové matjesy. Moc jsem tomu nevěřila, tak jsem to vyzkoušela na vlastní kůži.  
Letošní úroda cuket byla poměrně dobrá, samozřejmě jak kde a jak komu se urodilo.  Mně se teda neurodilo, cukety kvetly jako šílené, sklidila jsem  ale jen   j e d n u  !  Asi nějaká chybička 😁
Těm, kteří v pěstování byli úspěšnější nabízím tento recept.

Matjesy z cukety 

1/2 kg oloupaných a očištěných cuket nakrájených na kostičky
5 lžiček soli
3 nakrájené cibule
15 kuliček nového koření 
20 kuliček pepře
1 dcl oleje
4 bobkové listy 

Všechny suroviny promícháme, plníme do sklenic a v chladu necháme 7 dní uležet.  








27 komentářů:

  1. Je zajímavé, co vše se dá z cuket udělat. Ochutnala bych :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Vážně to chutná jako matjesy ☺

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to teda koukám co se z nich dá udělat. Já nejvíce miluji špagety se zeleninou s cukety.., mě nadělali hodná paní sousedka :D :) Měla je velké jako malé miminka :D Zajímala by mě chuť.., možná někdy vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  4. Chutná to opravdu jako matjesy. vyzkoušej ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Jednou mě dala ochtnat takto upravené cukety kolegyně, nebyly špatné.

    OdpovědětVymazat
  6. Evi,to je zajímavý recept.Opisuji a děkuji,mám dvě cukety v lednici.Jednu od dcery a druhou od sousedky.Kdysi jsem cuketu nakládala jako okurky.Matjesy mám ráda.
    Měj hezké a klidné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej třeba jenom z malého kousku cukety, kdyby to nechutnalo, ať nevyhodíš celou ☺☺☺

      Vymazat
  7. Evi, recept vypadá zajímavě, ale cukety už nemám. :o)
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
  8. Znám ten recept. Kdysi jsem z cuket dělala kdeco, včetně bábovky. Nějak mě to opustilo. Manžel to sice vždycky snèdl, ale nějak už cuketu nemusí. Mivali jsme je často na zahradě a tak se vždy zpracovaly na všechno možné.Chutná mi také patizon. Měj se pěkně a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My máme hodně rádi nádivku z cukety, recept jsem dostala od mojí sousedky a podobných je na internetu spousta. Je fakt moc dobrá ☺

      Vymazat
  9. Určitě je to dobré. Receptík si opíšu, bude se hodit :-).
    Klidnou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně to hodně překvapilo a tak upravená cuketa mi chutnala ☺

      Vymazat
  10. Letos jsem dělala z cukety bramboráky, to bylo žraso! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bramboráky z cuket jsou také dobré, určitě by ti chutnala i nádivka, tu jsme měli letos už třikrát ☺

      Vymazat
  11. Zajímavý recept, cukety mají široké využití.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdo prý dělá i knedlíky z cuket, ale to fakt nevím. Hodně ji využívala Jana Štěpánková, myslím, že vydala i kuchařku ☺

      Vymazat
  12. Evi, ten recept vypadá velice zajímavě. 👍👍
    Já kdysi dělávala "za studena" čalamádu, která byla nejen dobrá, ale i zdravá. A pak jsem někam založila recept ...
    Hezké podzimní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, tak to jsme dvě. Měla jsem recept na super čalamádu třeba na topinky, ale kde je mu konec, to fakt nevím ☺☺☺

      Vymazat
  13. Z cukety děláme ratatuj, osmazi se dohromady na oleji nakrájená zelenina, papriky, cuketa lilek, trochu rajcete, sůl pepř a nakonec se přidá cesnek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Něco podobného dělá můj muž, ale zeleninu peče v troubě. Přidává ještě červenou řepu a dýni ☺

      Vymazat
  14. Čo sú to "matjesy", to teda vôbec netuším, škoda že si k článku nešupla obrázok. Tie matjesy sa potom jedia ako príloha?
    Cuketu mám moc rada, robievam ju plnenú mäsom, posypanú syrom a tak zapečenú, alebo pokrájanú na kolieska, obalenú v trojobale a vypraženú na bravčovej masti. 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Matjesy jsou vlastně stejným způsobem naložené kousky ryb. Určitě to znáš, ale pod jiným názvem ☺

      Vymazat
    2. ??? Tak to som ozaj netušila ani len omylom! Naložené ryby poznám pod názvom "zavináče", iné nepoznám. Nuž, človek sa celý život učí. Díky za info!!! 👍🌞

      Vymazat
  15. Vím, že z cukety se dělá kde co, ale matjesy jsou pro mě novinka. Doufám, že si za rok vzpomenu, už máj jen poslední a manžel chce cuketový nákyp :o)
    Evi, měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám jednu poslední, u nás je oblíbená nádivka. Díky za návštěvu, přeji hezký zbytek víkendu ☺

      Vymazat