sobota 18. února 2023

Dlouho opomíjené hrátky

 Hrátky s češtinou jsem opravdu opomíjela hodně dlouho. Pořád žádný nápad. Ono to chce většinou vymyslet první větu a pak už to docela jde. Někdy rychle, někdy to zabrat dá. Ani snad nebudu říkat, kde se nápad zrodil jen napovím, že v nejmenší místnosti bytu. Tentokrát je to písmeno N. 

Nedaleko našeho náměstí, na novoměstské náplavce, našla Naďa naprosto náhodou nádherný, nazelenalý nefritový náramek. Nehledě na náhlý nález, nechtěla nalezený náramek nikomu nevrátit. Naďa není naivní, necitelná natož nečestná. Několikrát nábřeží navštívila, nicméně nikdo nikde nebyl. Neuvěřitelně nádhernému nálezu nakonec neodolala. 
Naďa na nedělní narozeninovou návštěvu navlékla namísto narůžovělého náhrdelníku novou náhražku, neodolatelně nádherný, nadčasový náramek. 
Naštěstí nebyla na náplavce nadarmo. Nechtíc našla něco nádherného, nový, nefritový náramek. 






26 komentářů:

  1. Evi, super 👍👍👍 Máš můj hluboký obdiv. Takhle si hrát se slovíčky umí jen málokdo.
    Tleskám a přeji hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Náramek Naďu nadchnul, naladil na namalování, načesání... Načančaná navštívila Nymburk.

    Naparáděná, natrefila na nového nápadníka Norberta.

    -----

    Norbert na Naďu narazil na nádraží. Nemohl nezírat.

    Nádherná nymfa...

    Nelenil, nakoupil Nadi náramně nablýskané náušnice. Neškudlil nadarmo. Naďu následně nakazil něžnou náklonností...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, že hraní se slovy je tvoje hobby, paráda a díky 😀😉

      Vymazat
    2. Já děkuji za nakopnutí, už jsem v tomto směru dlouho nic nepsala - většinou do toho pak spadnu na několik dní a chvíli trvá, než se z toho vymotám - takže tohle mi moc sedlo, trochu si pohrát a přitom se tím nezahltit :-)

      Jinak souhlasím, že ta první myšlenka či věta bývá nejtěžší, pak už to jde lépe.
      A docela mě překvapilo, jak je to N na souvislé věty, oproti tomu P či D, relativně náročné.

      Vymazat
    3. V hrátkách s češtinou jsem vyplodila pokus na písmeno č, To byl docela oříšek. Pá 😀

      Vymazat
  3. Nikdo náramek neobdivoval, nikdo neviděl nádheru. Naďa nelitovala, nelamentovala, nenaříkala, neměla náladu na nic. Někdo na ni náhle napad. Neřád nebyl namíchlý nebo necitelný, nechtěl náramek. Nazdobená Naďa napadala na nohu. Nemluvila, neplakala. Napad ji nový nápad, nahlížela na někoho nádherného. Nebyl narcistický nebo nesmělý. Nehoda nevadila. Naďa našla nápadníka.
    Jsme s nominkem romantické duše :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, hraní se slovíčky umíš skvěle. Rád jsem si početla pokračování Nadina příběhu 😀😉

      Vymazat
  4. Teda, já zírám! Vy si tady s tím Enkem vystačíte pěkně dlouho. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, holky jsou moc šikovné. Potěšilo mě to 😉😀

      Vymazat
  5. Super, Evi! A jak koukám, máš tu i pokračování!
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, pokračování příběhu je super, holky jsou šikovné 😀😊

      Vymazat
  6. Evi,to je úžasné.Když se při nějaké příležitosti sejdeme celá rodina,tak vnoučata vymýšlejí hry,jeden řekne slovo a na konečné písmeno zase vymýšlí další.Jenže to pořád nějak vylepšují,aby to bylo složitější a to někdy už s manželem tápeme.
    Takové hrátky se slovy jsou velmi dobré na procvičení mozku.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, mozeček je potřeba občas pořádně provětrat a protože už jsem dlouho nenapsala žádné hrátky s češtinou, tak jsem se do toho zase dala. Snažím se procvičovat, možná to funguje. Domů trefím 😀😁

      Vymazat
  7. Evi, to je skvělé... občas něco malého zkoušíme se synkem... ☺ ale zatím jsme jen co nejvíce slov na určité písmeno, do příběhu jsme je ještě nedávali... ☺ Ale Hoří od Vlasty Redla mám neustále v paměti... ☺ Krásnou neděli, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, na toho Redla se určitě kouknu. Díky za návštěvu, pá 😉😊

      Vymazat
  8. Anonymní19/2/23 15:52

    Lezarts

    Neskutečně neuvěřitelné:)
    Některé nálezy neuvěřitelně nadchnou!

    OdpovědětVymazat
  9. Renato, také bych se nezlobila najít něco neuvěřitelného 😀😊

    OdpovědětVymazat
  10. Fakt dobrýýýýýýýýýýýýýýý !!!!!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Evi to je moc krásné hraní....Dříve jsme si takto hrávali, když byli kluci malí. Často na to při rodinných "sešlostech" vzpomínají a jak jsme se u toho vždycky nasmáli...Super krásné dny Ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, já si pamatuji, když jsme hráli tichou poštu nebo se tvořila slova vždycky na poslední písmeno slova předcházejícího. Kdysi jsem někde narazila na tohle tvoření a oslovilo mě to natolik, že občas něco vypotím. Tentokrát to trvalo dlouho, nějak jsem na hrátky pozapomněla. Měj se hezky, pá ☺

      Vymazat
  12. Naďo, nikomu nic nevracej, náramek není náprstek :o). Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, teď jsem se nějak zarazila a říkala jsem si, že si mě ta Lenka spletla s nějakou Naďou 😂🤣 Tady vidíš, jak mi to občas "pálí", dokonalá blběna. Měj se fajn, pá 😀😀😀

      Vymazat
  13. Jsem to nedávno říkala. Jsi talent. Smékám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, zas tak bych to neviděla. Přečti si komentář od Lenky a mojí odpověď. Takže asi tak 😀😂😀

      Vymazat