úterý 18. dubna 2023

Pražské kostely

Název příspěvku slibuje spoustu informací o pražských kostelích, ale opak je pravdou. Chci vám ukázat pouze kostely dva, které jsem navštívila minulý týden. 
Ten první je římskokatolický farní kostel sv. Václava na náměstí 14. října v Praze na Smíchově. Je zasvěcený českému patronovi sv. Václavovi. Jedná o novorenesanční baziliku s dvěma padesátimetrovými věžemi. Kostel byl, bohužel, zavřený. 






Tím druhým je bazilika sv. Ludmily, také římskokatolický farní kostel na náměstí Míru v Praze na Vinohradech. Jedná se o novogotickou stavbu, postavenou koncem roku 19. století na počest svaté kněžny Ludmily. 
V roce 2022 byl kostel rozhodnutím papeže Františka povýšen na baziliku minor. Jde o čestný titul udělovaný papežem od 18. století, většinou významným poutním místům.
Tady jsem měla větší štěstí, kostel byl otevřený. První fotka je focená starým mobilem, takhle to už umí můj nový. 












14 komentářů:

  1. Díky za virtuální výlet! Ten rozdíl mezi fotkou starého a nového telefonu je sakra znát, že? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, fotím raději mobilem, ten mám většinou u sebe a dneska už i mobil udělá hezké fotky. Měj se hezky, pá 😀

      Vymazat
  2. Evi,to jsou krásné kostely,ani jeden neznám a pořád nevím,zda se do Prahy podívám,přitom od sestry to je kousek.
    Pořídila jsi nádherné fotografie,které jsou jako tím nejlepším foťákem.Ale to vím,že mobily to dokážou.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, až přijde ta správná chvíle a hlavně chuť na cestování, tak se třeba do té Prahy vypravíš. I u vás je krásně a spousta možností k výletování. Měj se hezky, pá 😀😊

      Vymazat
  3. Evi, znám oba. V Ludmile jsem byli po Vánocích a Vojtěcha mi tu a tam posílá kamarádka, vidí na něj z okna v práci :o). Taky bych se ráda podívala dovnitř...
    Super fotky!
    Měj příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, díky za návštěvu. Přeji hezký den i nastávající, snad sluníčkový víkend 😀😊

      Vymazat
  4. Moc ráda jsem se na Tvoje bezva fotky podívala.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Parádní fotky. Brzy asi budu muset předeslat také na focení mobilem, protože foťák už je pro mne dost těžký. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  6. Majko, já jsem na focení spíš neználek a mobil mi vyhovuje i tím, že je většinou po ruce. Dnešní mobily už dělají pěkné fotky, já jsem spokojená. Na víkend už se konečně chystám na chatu. Začnu vnitřkem chaty a pak přijde na řadu zahrada. Práce bude jako na kostele, ale už se těším. Měj se hezky, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
  7. Zdravím milá Evičko, tak jsem se pokochala a díky za krásné fotečky hlavně kostely já mám moc ráda♥ Děkuji za přání opatruj se a měj krásný víkend. Na zahrádce buď opatrná šetři se.💖💐🌺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, víkend se vydařil a byla bych moc ráda, kdyby se vydařil i ten následující. Chystám se do OBI pro nějaké sazenice, snad to vyjde. Měj se hezky, pá 😀😉

      Vymazat
  8. Vidím, že ti při procházce vyšlo i počasí:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten den bylo nádherně, ale dlouho to netrvalo. Měj se hezky, zdravím 😊😉

      Vymazat