pondělí 10. dubna 2023

Sváteční procházka

Přestože nedělní počasí neslibovalo nic moc, aplikace mi říkala, že bude pršet až do pozdních odpoledních hodin, doma se mi sedět nechtělo, a tak jsem vyrazila s deštníkem. Za celou cestu nespadla jediná kapka, kdybych ten deštník nechala doma, určitě bych byla mokrá jako myš. Procházku jsem začala ve Valdštejnské zahradě, která je od dubna opět pro veřejnost otevřená. Vchodem od metra nejdříve přijdete k rybníčku s umělým ostrůvkem a sochou Herkula. Kolem rybníčku rostou magnólie, ale jen tahle je už  téměř rozkvetlá. Musela jsem si na fotku chvíli počkat, protože zájemců o focení bylo opravdu hodně.



                                                                                   


Cestou zahradou minete několik krásných fontánek a dostanete se k umělé krápníkové stěně. Hned vedle je velká voliéra, ve které chovají dva páry výrů velkých. 



                                                                 

                                                            

 
Dominantní část Valdštejnské zahrady tvoří sala terrena, ve které se přes léto konají koncerty pro veřejnost. Její výzdoba je hodně podobná té uvnitř paláce, tvoří ji fresky z řeckého Olympu.




    
                                                                 

Přes I. nádvoří paláce jsem pokračovala do půvabné, krátké uličky U Zlaté studně, na jejímž konci najdete stejnojmenný hotel. Hotel byl v roce 2011 zvolen americkou agenturou nejlepším ubytovacím zařízením na světě. Vzhledem k tomu, že i gastronomie hotelu je často velice dobře hodnocena, nebudou ceny pro běžného návštěvníka zrovna nejlevnější. 
Původní restaurace vznikla v roce 1924. Ludvík Aškenazy na ní vzpomíná jako na kouzelnou, studentskou hospůdku v zeleni s několika přibitými stoly a lavicí, na svérázného hostinského a na nádherný výhled. 


                                                                             

                                                             

 Sněmovní ulicí, přes Malostranské náměstí a Mánesův most, podél Vltavy k Národnímu divadlu, to bylo zakončení sváteční procházky. Pak už na tramvaj a domů. Nakonec jsem byla ráda, že jsem předpovědi zase tak moc nevěřila, překonala lenoru a vyrazila. Bylo to fakt moc fajn. 


                                                                       

                                                                 

                                                                           

              

22 komentářů:

  1. Anonymní10/4/23 19:53

    Lezarts

    Kde jsou ty časy, kdy Zlatá studna byla ještě cenově dostupnou restaurací:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak teď už je cenově dostupná jen pro někoho 😀😉

      Vymazat
  2. Děkuji, že jsi nás vzala na krásný sváteční výlet Prahou :) u nás celý den pršelo :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tady to, naštěstí, jen slibovali. Sluníčko nesvítilo, ale nefoukal protivný vítr, tak byla procházka nakonec příjemná. Zdravím, pá 😉😊

      Vymazat
  3. Krásná procházka, Evi! Povedly se nádherné fotky! Jsou to milovaná místa...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, navzdory předpovědi počasí byla procházka příjemná. Nefoukal ani ten protivný vítr, tak to bylo fajn odpoledne. Měj se hezky 😀

      Vymazat
  4. Evi,pořídila jsi nádherné fotografie míst,která neznám.Je to ostuda,ale do Prahy už téměř nejezdíme.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ostuda to není, někdo město nemusí a vyhýbá se mu obloukem. Každý má rád něco jiného a jiné možnosti. Měj se hezky, pá 😉😊

      Vymazat
  5. Udělala sis krásnou procházku. A já jsem ráda šla s Tebou.
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, jsem ráda, že se fotky líbí. Měj se hezky, pá 😀

      Vymazat
  6. Vybrala jsi moje oblíbené téma - procházky Prahou. Valdštejnskou zahradu i jízdárnu jsem navštívila mnohokrát a když si uvědomíš, že to mám dobrých 400 km daleko, tak k tomu není co dodat. Vždy jsem tam udělala spousty fotek a docela to tam znám. I ty voliéry s ptáky tam byly, co pamatuji. U Zlaté studně to neznám. Teď máme v plánu návštěvu bližších měst. Na fotkách vidím ty výletní lodě, kdy se projedeš? 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, kdybych měla cestovat takovou dálku, zřejmě bych Prahu znala jenom z fotek. Jsi skvělá 😉 Lodí jsem jela snad jen jako malá holka, nijak mě to neláká. Přeji hezké a pohodové dny, zdravím 😉😊

      Vymazat
  7. Evičko to jsou místa, která mám ráda i já. Děkuji za přiblížení v jarním hávu. Přeji ti hezký podvečer. Ivana

    OdpovědětVymazat
  8. Dík za návštěvu, měj se hezky, pá 😀

    OdpovědětVymazat
  9. Evi, Valdštejnskou zahradu vůbec neznám. Docela jsem mne nalákala, když jsi popisovala cestu přímo od metra. Ukládám si k výletům. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Valdštejnská zahrada je od metra asi 60 m, stanice Malostranská. Myslím, že za prohlídku stojí. Měj se fajnově a díky za návštěvu 😉😊

    OdpovědětVymazat
  11. Krásná procházka :). Já pro změnu deštník měla, ale byla taková vichřice, že jsem ho nemohla otevřít. Domů jsem přišla jako zmoklá slepice s kabátem nacucaným vodou, který mohl vážit tak pět kilo :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, doufám, že ty přeháňky brzo přestanou. Voda je potřeba, to je fakt, ale co je moc, je moc. Ráda už bych také vyrazila na chatu, a to nejen na otočku, ale aspoň na pár dní. Něco udělat na zahradě a jít na procházku do lesa. Snad příští týden. Zdravím, pá 😉😊

      Vymazat
  12. Do těchto zahrad jsem se chtěla už dávno podívat. Děkuji za krásné fotky.Snad někdy také zavítám. Letos mám v plánu Tróju a to je na celý den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, v Tróji je toho docela dost. Přes zámeček, ZOO nebo třeba botanickou zahradu, a to chce fakt dost času. Měj se hezky, pá 😉😊

      Vymazat