sobota 8. dubna 2023

Vzpomínky na Afriku

Jedno odpoledne jsem docela náhodou v televizi narazila na tento stejnojmenný film. Viděla jsem ho kdysi dávno a musím říct, že už jsem si ho téměř nepamatovala. Možná to bylo i lepší, vychutnala jsem si ho dokonale. Film je z roku 1985, v hlavních rolích skvělá Meryl Streepová a neméně skvělý Robert Redford, v té době idol mnoha žen. Nádherná africká příroda, nádherná hudba. 
Film je vlastně autobiografickým příběhem dánské spisovatelky Karen Blixonové, která v roce 1913 přijíždí do Keni se svým manželem. Jejím plánem, který financovala ze svých finančních prostředků, bylo vybudování farmy pro chov krav. Manžel ovšem peníze použil na nejasné obchodování a pěstování kávy. Byly mezi nimi neshody i v dalších životních názorech, a  tak se při manželových dlouhodobých loveckých výpravách  poznává s místním lovcem, bělochem Denysem. S ním prožívá zatím nejkrásnější období svého života, které je nakonec vykoupeno osobní tragédií. 
Ti, kdo film znají, tak mi určitě dají za pravdu, že podívaná je to nádherná. 
A ještě musím pochválit bývalou herečku Evu Hudečkovou za opravdu výborný dabing Meryl Streepové. 











32 komentářů:

  1. Evi, také jsem film viděla před mnoha lety a už si ani na děj nepamatuji. měla bych to napravit. Měj krásné sváteční dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, určitě to naprav, je to takové pohlazení po duši 😉

      Vymazat
  2. Járo, já jsem ho viděla tenhle týden, super náhoda. Zdravím 🐣🐤

    OdpovědětVymazat
  3. Také mám tento film ráda, možná že i kvůli úžasné Meryl Streepové.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, je to tak, ona je tam vážně úžasná 😊

      Vymazat
  4. Ahoj Evi, Vzpomínky na Afriku znám skoro nazpaměť, mám ten film strašně moc ráda i Meryl Streep. Měj se hezky a užij si Velikonoce, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, viděla jsem ten film po hóóódně dlouhé době a byla jsem z něj nadšená. Klidně si to můžu znovu zopakovat, pořád bude na co se dívat. Také si užijte zítřejší pomlázku, pá 😊🐤

      Vymazat
  5. Evi, ten film je opravdu moc krásný díky protagonistům, oba je zbožňuji, viděli jsme s mužem několikrát.Zajímavá doba. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarmilko, byla jsem moc ráda, že jsem v televizi na film narazila. Už jsem na něj zapomněla, ale klidně bych se mohla dívat znova. Je to vážně zážitek 😉

      Vymazat
  6. Evi,to je úžasný film a vždy ve mně zanechá zvláštní smutek,ale nejen ten.Také jsem si náhodou všimla a neodolala i když ho máme doma na DVD.Zrovna tak miluji Madisonské mosty se Streepovou.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, velký souhlas. I Madisonské mosty jsou skvělý film, také jsem několikrát viděla. Streepová je skvělá herečka, líbila se mi snad ve všech filmech, které jsem s ní viděla. Měj se hezky, pá 😉😊

      Vymazat
  7. Evko, také se mi ten film líbí. Děkuji za připomenutí. Krásné jarní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, sice delší, ale nádherný. Hezké Velikonoce, pá 😉😊

      Vymazat
  8. Anonymní9/4/23 01:22

    Evi,mám film nahraný a tak se při tom nečase venku na film podívám.

    OdpovědětVymazat
  9. Film jsem viděla několikrát a určitě bych mohla jej vidět znova.
    Měj hezkou sváteční neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, opravdu jeden z filmů, které se snad neokoukají. Také přeji pěknou neděli i zítřejší pomlázku 🐤🐣

      Vymazat
  10. Evi, děkuji za připomenutí! Viděla jsem ho mockrát, je to můj milovaný film!
    Měj příjemnou velikonoční neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Anonymní9/4/23 13:48

    Lezarts

    Film na který se dá koukat i několikrát! Úžasný námět a vynikající výkony herců v hlavních rolích.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, je to tak. Také film dostal v roce 1986 několik Oscarů, ale za herecké výkony to nebylo. Tuším za hudbu, kameru, kostýmy a scénář, ale úplně jistá si nejsem. Jen vím, že jich bylo víc. Hezkou pondělní pomlázku 😉🐤

      Vymazat
  12. Tento film jsem ještě neviděla, ale když šel nedávno v televizi, tak na něj koukal přítel :-) Možná si jej někdy pustím

    OdpovědětVymazat
  13. Evi, film jsem viděla v průběhu let jen útržkovitě, tak snad se ho někdy dočkám vcelku :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, teď jsem ho viděla asi po dvaceti letech a líbil se mi moc 😉😊

      Vymazat
  14. Právě jsem o svátcích na něj koukala nikdy si ho nenechám ujít dokonce druhý den opakovali mám tento film Evičko moc ráda a vždycky si u něho popláču..🌹 💖

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, takový film se dá vidět vícekrát a vždycky si tam člověk najde něco nového. Měj se hezky, pá 😉

      Vymazat
  15. Evi, takový známý název a já to asi ještě neviděla. Podívám se po něm, jen mi trošku nahání hrůzu ta délka filmu, 161 min...no uvidím, zda vydržím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lotty, já myslím, že by se ti film líbil. Já to viděla ještě včetně reklam, takže ta délka se pěkně prodloužila 😀😀

      Vymazat
  16. Také jsem ho viděla hodně dávno. Zkusím se po něm podívat.

    OdpovědětVymazat
  17. Měla jsem štěstí, pustila jsem odpoledne televizi a za pár minut film začínal. Myslím, že ho někde najdeš a třeba bez reklam 😀😊

    OdpovědětVymazat