pondělí 24. dubna 2023

Letošní první víkend na chatě

 Tak jsem se konečně dočkala. První letošní víkend, který jsme celý trávili na chatě. Těšila jsem se už hodně moc i když mě tam čekala práce a zase práce. 
Nejdřív uklidit uvnitř chaty, vyluxovat, utřít prach, vytřít podlahy, vyklepat všechny deky a předložky, vymýt lednici, prostě takový jarní úklid zatím bez umytých oken. 
O tom, že na mě čeká ještě pořádný úklidový bonus jsem neměla ani tušení do té doby, než jsem otevřela dvířka kuchyňské linky. Horní část v pohodě, ale v té spodní byl myší bobek vedle bobku a málo jich teda rozhodně nebylo. Takže umýt všechny hrnce, kastroly, mísy, tácy, poklice no prostě všechno. S tím jsem nepočítala a další práce byla na světě. Sama sebe se ptám, proč mám těch hrnců a kastrolů tolik, když na tu chatu jezdíme většinou už jen sami s manželem. Musela bych to vymýt i kdyby tam byly třeba jen dva hrnce, ale asi nějaká ta selekce hrnců bude. 
Myší hovínka ale nebylo jediné setkání s živočišnou říší. V sobotu jsem na noze objevila přisáté klíště, což by mě nemělo zase tak  překvapit, protože jim moje krev už několik let evidentně chutná. Každou sezonu na sobě tak osm kousků určitě najdu. 
Dalším návštěvníkem zahrady byl slepýš, který se vyhříval na sluníčku. Stačila jsem ho vyfotit dřív, než se schoval pod rododendron. Přiznám se, že had mi nevadí tolik jako myš, kterou bych si rozhodně fotit nešla. Shrnuto a podtrženo, až na ty bobky krásný víkend. 

















28 komentářů:

  1. Ahoj Evi, tak jsi se nenudila. Myší bobky po zimě na chalupě znám... Ale máš to alespoň všechno uklizeno a v cajku. U nás to teprve vypukne, za týden přijde malíř - pokojů, ne obrazů :o). Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, malíř do bytu, to je tak trochu pohroma, ale když je všechno zpátky na svém místě a je hotovo, tak to je úžasný pocit. Malíř obrazů by tolik nenadělal. Měj se, také pozdravuju 😀😁

      Vymazat
  2. Evi,máš to na chalupě krásné.Vím,co je na jaře práce všechno uklidit.Já měla na zahradě malou chaloupku a na jaře jsem vyháněla myšky z gauče.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JItko, některou zimu nás myši svojí návštěvou nepoctí, ale tentokrát se jim tam zalíbilo. Je to chata, tak je to normální, jde jen o to, že já z nich mám fóbii. Přes léto už je to v klidu, zdravím 😀😊

      Vymazat
  3. Evi, tak pokud budeš likvidovat hrnce, třeba poslouží zase jako originální místo pro květiny?Jsi pilná jako včelka, zato ty myši budou v šoku, kdo jim bobky zlikvidoval.
    Tak hezky, v klidu, si tam přes zimu žily.
    Měj se hezky a moc pěkně jsi to nafotila. Barunka pomáhala? Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, nerada bych z té zahrady udělala sběrný dvůr 😁 Možná se sousedce nějaký ten hrnec bude hodit. Barča nepomáhá, plácne sebou na sluníčko, ani ty myši jí nezajímají. Já teda doufám, že už v té chatě nejsou, protože ona by jinak čmuchala a šmejdila. Moc pozdravuju, pá 😀😊

      Vymazat
  4. Evko, tak slepýše mám ráda, ale myši teda taky nemusím. Kvůli tomu máme kočky - i když ty se taky často jen vyhřívají na sluníčku :-) Pěkně sis tedy dala s tím úklidem, obdivuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, práce bylo dost, ale pak má zase člověk skvělý pocit. Jen už to jde trochu pomaleji 😉😊

      Vymazat
  5. No, taková návštěva v kredenci opravdu nikoho nepotěší - chata, co naděláš...
    Bereš to sportovně, co ti zbývá. Fotky jsou parádní, určitě jste si víkend užili!
    Evi, moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, myši na chatu patří, ale když já z nich mám fakt fóbii. Naštěstí jsem viděla jen ty bobky 😁 Jinak víkend byl skvělý. Moc zdravím, pá 😉

      Vymazat
  6. Na takové myší návštěvy není nikdo tedy zvědavý. Myš mi taky vadí a děsně. Slepýš vůbec a říká se, že kde se objeví slepýš, tak tam je zdrávo. Taky u nás na zahradě se občas objeví.
    Tak sis mákla a už budeš za spokojenou chatařku :-).
    Pěkné dny!
    Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, nejhorší mám za sebou, teď už jen pěkně v klidu. Chystám se sázet kytičky, jen nevím, jestli počasí dovolí. Měj se hezky, pá 😀

      Vymazat
  7. Anonymní25/4/23 10:41

    Lezarts

    Nevítaní nájemníci, těžko potěší😉. Já mám zase zahradu jednu krtinu, vedle druhé. Přeji Ti, hezkou sezónu na chajdě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechci to zakřiknout, ale k nám na zahradu krtci cestu naštěstí nenašli. Ale ... Na chatařskou sezonu se těším, jen to počasí zatím nic moc. Ale všechno bude, zdravím 😀😊

      Vymazat
  8. Evi, myši jsou potvory a když někam vlezou je to průšvih. Nám se pravidelně objevují rok co rok v domě. Naproti nám je území nikoho, kdysi pole, dnes náletová zóna. A i když jsme měli kočku, bylo to k ničemu, protože se myší bála.
    Já bych to měla obráceně, spíš bych si fotila myši, které mi vadí podstatně méně, než plazi. Jsem trénovaná, naše děti mívaly kdysi potkana Montyho.
    Jarní úklid máš hotový, tak teď si můžeš začít užívat chatičku, už jen s tochou práce na zahradě.
    Měj hezké jarní dny. 🌷

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, když potkan do bytu, tak já pod most. To bych fakt nedala. Myši na chatu prostě patří, jenže tentokrát o sobě daly vědět svými bobky a to mě trochu vykolejilo. Zase mám vytřeno a uklizeno a teď už jenom zahrádka. Chystám se do Tržnice a do OBI, když vyjde počasí, chtěla bych sázet. Měj se hezky, pozdravuju 😀😉

      Vymazat
  9. Já začnu těmi bobky, protože tohle byly jistě bobky "pro štěstí" a k chatě to patří. Že i chata přečkala ten zimní čas bez úhony. Já tyhle velké "žížaly" ráda nemám, ale každý máme to své oblíbené. Kdybyste tam nenašli žádnou práci, vždyť by vás ta chata ani nebavila. 👍 A ty hrnce bych ještě nelikvidovala, protože hned je tu květen a počítám, že tam budete "pečení, vaření", tak se nádobí hodí. 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, myši na chatu prostě patří, ale pro mě to je děs a běs bez něhož bych se klidně obešla. Práce se tam vždycky nějaká najde, občas dělám, že ji nevidím. Hrnce ještě proberu, možná se nějaký hodí sousedce do zahrady, já už bych si připadala jako ve sběrném dvoře. Zdravím 😀😊

      Vymazat
  10. Anonymní25/4/23 19:53

    Tetkapernikarka
    Evi, tak já jsem na tom úplně stejně jako ty. Myši nemusím a děsně nesnáším!!! Jednou se nám aso okotila dole ve sklepě, nešla jsem tam ani náhodou. Naštěstí jsme na to přišli a zlikvidovali. Bydlíme u lesa, tak zahradu nám jistí v tomto kočičky 😊👍Jinak se nám tu objevuje cokoliv. Ještěrky, slepýš už taky, ale i sršni😯Spousta ptáčků. Ale kvetoucí kaštany okolo mám ráda, i když z nich máme na zahradě i práci navíc.
    K jaru sázení kytiček patří, už jsem taky zacala😊 Užívej si to na chatě s radostí a ve zdraví 😊🍀 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, chtěla bych pokračovat i o tomto víkendu, ale zase má pršet. Snad to nebude tak strašné a stejně vyrazíme. Ještě nakoupit nějaké kytky do truhlíků a pak už jen čekat až to všechno vyroste. Měj se moc hezky, pozdravuju, pá 😀😊

      Vymazat
  11. Evi, víkendové počasí bylo opravdu krásné. Určitě sis víkend užila i když byl pracovní. U nás myši chytají kočky, takže máme každý den na prahu nějakou nadílku. Hrnců není nikdy dost, taky se mi to pomalu valí z linky jak otevřu dvířka. Ale mám takovou zkušenost, že když něco dám pryč za čas mi to chybí a nutně bych to potřebovala. Měj se hezky a víc takových slunečných víkendů🥰

    OdpovědětVymazat
  12. Libby, mám to stejné, jak něco vyhodím, tak mi to později chybí. Ne všechno, ale párkrát už se mi to stalo. Vyskládané myši na prahu, to by mi asi šlehlo 😊 K venkovu myši patří, to dá rozum, jenže .... Chtěla bych o víkendu pokračovat v sázení, ale má pršet. Když to nebude přímo průtrž, tak stejně pojedeme. Měj se hezky, pozdravuju 😉😊😅

    OdpovědětVymazat
  13. A víš o tom, že slepýš není had, ale ještěrka bez nohou? :D Já se to dozvěděla minulý týden, když jsem připravovala zajímavosti na aktivitu pro klienty, tak můžu machrovat :D.

    OdpovědětVymazat
  14. Evi, to sis teda mákla. Br, taková práce navíc, se kterou člověk nepočítá je ještě únavnější, ale máš dokonale vygruntováno. Jak vidím i na fotkách, s hrnci si krásně poradíš a je to dobrý nápad, zasadit do nich letničky.

    OdpovědětVymazat
  15. Majko, starých hrnců mám už dost, ráda používám staré plechové nočníky a konvičky na mléko. Zřejmě je nás víc, je zájem a ceny jdou až nehorázně nahoru. Starý, hodně otlučený, šedivý plecháček jsem viděla za 70,- a bílý plechový nočník za 500,-. No nevím. jestli za takové ceny někdo koupí. Měj se hezky, pá 😮

    OdpovědětVymazat
  16. Chata je krásná věc, ale práce navíc. Jen asi to potěšení z kvítí z upraveného prostředí. My jsme jezdívali k babičce na Slovensko, takže na chatu by nebyl čas. Dovolená vždy padla na ty návštěvy. Máš to moc hezké a ať se vše daří.♥

    OdpovědětVymazat
  17. Hezké fotky, ta s nakvetlým mahonem obzvlášť. Žiju usedlosti, s bobky od myší jsi mě pobavila.:) příjemné chalupaření:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna jsme se z chaty vrátili, další parádní víkend. Proběhlo nějaké sázení kytiček, ale byl i čas na procházku lesem. Další bobky nebyly, nezvaná návštěva se odstěhovala 😀😊😀

      Vymazat