pondělí 28. srpna 2023

Zase to rychle uteklo

Prázdniny opět rychle utekly a nový školní rok je za dveřmi. Mezi nové prvňáčky se zařadí i náš synovec Teodor, přestože mám pocit, že se narodil docela nedávno.
Léto také pomalu končí, horké počasí vystřídal dlouho očekávaný déšť, který každá zahrádka určitě uvítá, pokud se nejedná o prudké záplavy a kroupy. 
V pátek jsem byla, pravděpodobně letos naposledy, na koupališti na Sázavě, odkud nás odpoledne vyhnala bouřka. Všechno někdy končí, nevadí, jen věřím, že se tam zase vrátíme příští rok. 
Od mé švagrové jsem dostala poslední kytici krásných gladiolů, kterou jsem si dala do našeho altánku a mám z ní velkou radost. 



Na oplátku jsem jí dala moje oblíbené recyklace a i ona měla radost. Teda, alespoň se mi to zdálo 😉





Zahrádka ještě kvete, petúniím pod stříškou altánku se zatím daří a dokonce i starým naběračkám to docela sluší. 





28 komentářů:

  1. Evičko,květiny i naběračky - paráda. U nás je 19 °© zima brrrr😱

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ani tady žádné teplo není, ale když neprší, tak je krásně svěží vzduch. Jsem zvědavá, co na tu závlahu řekne zahrada, pravděpodobně bude potřeba posekat, ale to nechám jiným 😉😀

      Vymazat
  2. Evi,třeba se ještě vykoupeme,já plavky ještě neuklidila.Na víkend má být zase teplo.Dnes máme 15.
    Máš krásný altánek a zaujaly mě osázené naběračky.To si musím někam uložit a příště jimi ozdobit lodžii.Mám také staré.
    Měj hezké poslední srpnové dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JItko, plavky mám připravené pořád, co kdyby .... 😊 Naběračky používám už docela dlouho, prvotní inspirací byl Pinterest, tam jsem to viděla prvně. Netřesky tam docela dobře vegetují. Měj se hezky, pá 😉😀

      Vymazat
  3. Anonymní28/8/23 18:31

    Lezarts
    Konec prázdnin a k tomu ten sešit teplot je docela náročný přechod. Snad se nám ještě poštěstí a budeme si užívat” babího” léta. Hezky ti to kvete a určitě ještě nějakou dobu!
    Užívej si ještě chalupaření🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, myslím, že tak úplný konec léta to ještě nebude, ale na koupání, alespoň pro mě, to už asi nebude. Doufám, že se babí léto vydaří, to mám hodně ráda. Jen mně pořád v našich lesích chybějí houby. Někdo je sváží na kolečku a u nás ani prašivka 😀

      Vymazat
  4. Evi ty Tvoje recyklace mě opravdu baví. Je to moc hezké a dále využitelné a navíc zdobí. Zlatobýl mám také zrovna ve váze. Krásně Ti vše ještě kvete. Přeji ti krásné a pohodové dny. Po dešti zase přijde sluníčko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, zlatobýlu máme na zahradě docela dost, ve váze je hezký samotný nebo i v kombinaci s jinou kytičkou. Věřím, že tak úplný konec léta to ještě není, o víkendu má být docela hezky. Měj se hezky, pá 😉😀

      Vymazat
  5. Ahoj Evi, tak když jsem komentář napsala, tak jsem asi nedala publikovat... Tak znovu a lépe . Moc se mi líbí mečíky, pěstovala je hodně babička. Kvete Ti to moc hezky a ty naběračky super ! Musí v nich být díra pro odtok ? Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, v naběračkách dírky nejsou, netřesky si poradí. Jedna je děrovaná sama o sobě, ale ostatní jsou plné. Měj se hezky, pá 😉😊

      Vymazat
  6. Dostala jsi krásné Gladioly Evíku, já je miluji a moc hezky ti vše stále kvete. Ty naběračky to je skvělý tip :-) Neboj ještě bude teplo od čtvrtka slibují a i prý v září bude teploučko. U nás je pěkná zima máme 16 ° hihi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, tady taky žádná vedra, ale je příjemně a ta příšerná vedra mi až tak moc nechybí. O víkendu se možná ještě prohřejeme, hlavně naše kosti a pak se budu těšit na babí léto 😀😊

      Vymazat
  7. Evi, i já se s létem vždycky nerada loučím. Snad ještě budou hezké dny. Ty gladioly jsou úžasné, sama je nemám, zatím nějak nejsme schopni dodržet ty lhůty zasadit - vyrýt...
    Měj moc hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, sama je také nemám, to sázení a vyndávání na podzim mi také docela vadilo. Švagrová jich má vždycky dost, ráda je rozdává, tak mám po starosti 😀

      Vymazat
  8. Prima vzájemné dárečky. Ty naběračky jsou fakt super
    Prvnáčkovi přeji ve škole hodnou paní učitelku i skvělé spolužáky. Tobě ještě pěkné chvilky na chatě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, momentálně jsem v Praze, mám zuby v servisu a zítra by mělo být hotovo 😊 Věřím, že si ještě nějaké pěkné dny na chatě užijeme, těším se na babí léto. Snad to Teovi vyjde, zatím se těší 😉😊

      Vymazat
  9. Jo,jo prázdniny končí, ale léto snad ještě svoji hezkou tvář ukáže. Však už to nemusí být žádné palermo, ale hlavně sluníčkově. Ty sběračky (tak se tady někde říká naběrečkám :-) ) jsou tedy bezvadný nápad. Líbí se mi to moc.
    Hezky jste se se švagrovou obdarovaly a tak to má být.
    Měj se fajn !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, naběračky-sběračky byl nápad podle Pinterestu a nějaké jsem kupovala na blešáku. Kdysi chtěli za jednu 20,- teď už přes 100,-. To bych nedala, ale nápad se mi také moc líbil. Měj se hezky, pá 😀😉

      Vymazat
  10. Anonymní29/8/23 12:26

    Evi, tvůj altán nemá chybu, příjemné už jen z fotek :-) Krásná kytice mečíků a i krásná váza :-)
    Určitě nás čeká ještě spoustu pěkných dní :-) pa Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, bílá bandaska na mléko je od mé kamarádky, puntíky jsou vlastnoruční. Na víc než na puntíky fakt nemám, pá 😀😁

      Vymazat
  11. Ať se Teodorovi ve škole líbí :) těší se? Gladioly jsou krásné. Moc se mi tvá výzdoba líbí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, Teo se těší, snad mu to vydrží 😀 Díky za pochvalu, ahojky 😉😀

      Vymazat
  12. Krásné kytičky, přeji synovci, ať se mu v první třídě líbí, ony ty prázdniny vždycky tak rychle utečou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teo se do školy těší, tak snad mu to vydrží 😀 Eliss, moc zdravím 😀😊

      Vymazat
  13. Krása! Zvlášť ty naběračky - jistě se jim tenhle druhý život líbí :)

    OdpovědětVymazat
  14. Staré nádobí, hrnce a konvičky mám moc ráda. Osazuji i staré plechové nočníky, jeden dokonce pamatuje i naše dětské prdýlky 😀 Měj se hezky, zdravím, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
  15. Pokud se jedná o prázdniny a léto, co si pamatuji, to vždy strašně uteklo. Gladiolám se u nás v kraji říká mečíky, kdysi jsme to i pěstovali, pak se to vše změnilo na světle červenou. Z těch recyklantů mě nejvíc zaujaly naběračky s netřesky, je to vděčná rostlina nenáročná na půdu.
    U toho prvňáčka mohou být dost důležití i spolužáci, někdy dovedou i natěšené děti odradit. Ale asi chodil už jako předškolák do školky.
    Pěkné stále letní dny přeji. 🍀

    OdpovědětVymazat
  16. Hanko, název mečíky je český název pro gladioly a tak jim říkal i můj děda, tenkrát to byl běžnější název než gladioly. Jednu dobu jsem je také vysazovala, ale právě to vysazování a podzimní vyndávání, to se mi nelíbilo. Od švagrové mám kytici bez práce 😀 Netřesk je vděčný, kromě naběraček je mám i ve starých plechových nočnících, kde zdobí celý rok. Teo bude mít mezi spolužáky i některé kamarády z mateřské školky. Snad se mu bude líbit, zdravím 😉😊

    OdpovědětVymazat