sobota 7. října 2023

Malá karlínská procházka

 Současné krásné počasí láká k procházkám nejen těm lesním, ale i po městě. Měla jsem namířeno do Karlína, který nemám daleko, k návštěvě karlínského kostela. Kostel sv. Cyrila a Metoděje patří k největším církevním stavbám 19. století v Čechách. Je postaven ve stylu pozdně románské baziliky a byl to projekt Katolické jednoty v Praze, která na něj uspořádala sbírku. Do té přispěl i císař Ferdinand I. Dobrotivý a císařovna Karolína, po níž byla nově vznikající čtvrť pojmenována. Celá stavba kostela trvala 9 let. 










Prošla jsem se karlínskými ulicemi a domů jsem se vracela Žižkovským tunelem, který spojuje Žižkov s Karlínem, je dlouhý 303 metrů. 
V minulosti byl pro pěší obávaným místem, protože byl vyhledávaným místem zlodějů, úchylů a později i feťáků. Osvětlení bylo tenkrát prachbídné a osamělý chodec si tuto cestu mnohdy raději rozmyslel. V současné době je tunel po rekonstrukci, dobře osvětlený a slouží pro pěší i jako cyklostezka. 
Nápis NEBOJ z karlínské strany mě hodně pobavil. Je určen pro všechny, kteří by snad ještě dnes měli obavu do tunelu vstoupit. 



                                                                                                                   


   
 





























































22 komentářů:

  1. Evi,ten nápis by byl pro mě,já bych se bála.To dělá ta moje záliba v krimi.
    Kostel je krásná stavba a nádherné interiéry.To jsem už dlouho neviděla.
    Ale jsem ráda,když mohu občas do nějakého skromnějšího nahlédnout.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, teď už se v tunelu nebojím, chodí tam dost lidí, takže už to není o strach. Večer nebo v noci, sama určitě ne. Měj se hezky, pá 😀😉

      Vymazat
  2. Evi, v tomto kostele jsem byla několikrát, je krásně vyzdobený a vlekla jsem tam sestru i kamarádky, postupně...tunelem jsem šla jen jednou a to s manželem, vlastním a tak jsem se trochu bála - ne, nebála. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, teď už to takový strašák není, ale v noci bych tam sama jít nechtěla. Měj se, pá 😁

      Vymazat
  3. Tunelem jsem šla jednou opilá s panem Úžasným a jednou střízlivá se Zuzanu :-D
    Kostel taky znám, ale uvnitř jsem nebyla.
    Hezký článek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, pod vlivem bych se také nebála, zvlášť s panem Úžasným 😀 Teď už je ta zkratka do Karlína bezproblémová, chodí tam dost lidí na metro. Měj se hezky, pá 😉😊

      Vymazat
  4. Brrrr,já bych tam tím tunelem nešla 🥰,tam někde bydlí vnuk a určitě by mě do toho tunelu vedl🙈Ach jo,stezka odvahy by říkal,no babi,neboj😱🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, tunel už není takovým strašákem, jaký, býval. Hodně lidí tudy chodí do Karlína na metro, takže je tu celkem provoz. Měj se hezky, pá 😀

      Vymazat
  5. Evi, Karlín mám moc ráda, kostel, hlavně jeho portál, to je nádhera! Tunelem jsem zatím nešla, máš pravdu - je to na zváženou :o) Ale s takových nápisem :o)
    Přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, tunel býval opravdovým strašákem, dneska je to celkem příjemná zkratka do Karlína na metro. Kostel mě překvapil každodenní otevírací dobou, to se vidí málokdy. Měj se hezky, pá 😀😉

      Vymazat
  6. Evi, děkuji za procházku Karlínem. Kostel je krásný i uvnitř a do toho tunelu, nevím, jestli bych se přece jen nebála...zvláště ve velkých městech se tam právě scházejí zloději a feťáci a i když je tunel opravený a osvětlený, stejně bych měla strach. Asi bych se mu raději vyhnula. 303 metrů, to je dost dlouhý a nikam se tam neschováš, neutečeš a v dnešní době kapucí a zahalených tváří...Hezkou neděli ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, v dnešní době může být nebezpečná i ulice plná lidí. Tady už je to v pohodě, ale dřív býval tunel fakt jen pro otrlé. Zdravím 😀

      Vymazat
  7. Kostel je krásný. V rámci svého zaměstnání jsem občas v Karlíně bývala, ale tento kostel mi nějak unikl. Takže jsem se moc ráda na fotky podívala.
    Tím tunelem bych asi šla, ale asi raději s někým.
    Měj pěknou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, projít tím tunelem už není hrdinství, ale byla doba, že to bylo jen pro odvážné. Měj se hezky, pá 😊😂

      Vymazat
  8. Anonymní8/10/23 09:58

    Lezarts
    Cesty mého dětství a mládí, naštěstí změněny k lepšímu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žižkov už není čtvrtí jen pro nebojácné. Když jsme se sem kdysi stěhovali, určitou odvahu to chtělo, teď je to docela vyhledávaní místo k bydlení a staví se tu až moc. Zdravím, pá 😉😊

      Vymazat
  9. Díky, že jsi nás vzala na pěknou procházku s sebou :) ten nápis je dobrý :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, nápis se mi moc líbí. Měj se hezky, pá 😀

      Vymazat
  10. Evi to je krásný kostel. Pozdravuju, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, nemám ho daleko a vevnitř jsem byla prvně. Měj se krásně, zdravím 😀

      Vymazat
  11. Parádní, fotky. kostel je nádherný. Hezký podzim přeji.

    OdpovědětVymazat
  12. Lenko, přestože ho nemám daleko, vevnitř jsem byla prvně 😀😊

    OdpovědětVymazat