pondělí 30. října 2023

Tohle mi nic neříká

Nevím, jak vás, ale mne tyhle novodobé svátky jako Halloween nebo Valentýn, neříkají vůbec nic. Je pravda, že v mém věku už těžko budu slavit svátek zamilovaných, to dá rozum, že? Na Halloweenu se mi líbí pouze tradice zdobení a vyřezávání dýní, které následně zdobí domy, balkony a zahrady. Je to komerce jak hrom, ale rozhodně nikoho neodsuzuji, pokud ho tyto svátky oslovují. Kdybych v tom vyrůstala od mládí, měla bych určitě jiný názor. Já vyrůstala v době svátku MDŽ, který byl tak nějak povinný od dětství až do dospělosti, ale že by mi zrovna takové svátky chyběly, tak to teda fakt ne 😀
Jedno pozitivum pro mne následující svátek má. Stažené aplikace, kam si chodím pro uklidnění a dobrou náladu, nabízejí k malování podle čísel i obrázky s motivem Halloweenu, tak vám některé nabízím. 









22 komentářů:

  1. Evi, je to náhoda, zrovna tvořím článek k Dušičkám a tam to bude podobně. Tyhle nové "halloweenské" tradice jsem nepřijala, ani tomu nijak nefandím. Jestli to je odněkud z anglosaských zemí či Ameriky, neznamená, že po tom sáhnu všemi deseti. Blízké jsou mi naše zvyky a totéž u Valentýna. My doma držíme i svátek MDŽ a je na každém, co si vybere. Děkuji, že jsi tento příspěvek sem dala. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, u nás se fakt tyhle svátky neslaví, ale když si děti vzpomenou na Den matek, tak jsem moc ráda 😉😊

      Vymazat
  2. Také to mám tak. Líbí se mi výzdoba z daní. Kdysi jsem nahrazovala matku vnuka a šla s ním na Helloween pořádaný školou. Řev, lítání masek po neosvětlených chodbách. Divím se, že se někomu něco nestalo. Tyto obrázky jsou roztomilé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, my jsme to nezažili a většina z nás už nějaké novoty ani nechce. Měj se hezky, pá 😉

      Vymazat
  3. Ráda si vydlabu dýni, někdy se účastním i akcí s prckem, ale taky nic víc..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, děti to prožívají jinak, slaví se i ve školách. Měj se fajnově, pá 🙋‍♀️

      Vymazat
  4. Hezké obrázky,mně se líbí i ty co tvoří děvčata k Halloweenu.
    Sama nevím,jak bych ho slavila,ale nevadí mi.Ať si každý slaví,co chce.
    Vnučky se o víkendu chystaly na Halloweenskou párty.To je pro mladé.
    Dýni bych si ale klidně vydlabala,to jsem dělala vždy s malými vnoučaty.
    Evi,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, přesně tak, ať si každý slaví svátky podle svého gusta. Zdobení dýní se mi líbí. Měj se hezky, zdravím 🎃

      Vymazat
  5. Také tyhle svátky nějak neprožívám. Když jsme byly se ségrou malé, dlabaly jsme u babičky a dědy dýně a cukety - moc nás to bavilo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, mně se zdobení dýní také líbí, já jsem si letos udělala pár látkovýchm jen tak, pro radost. Měj se hezky, pá 🎃

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Evi, i já si z těchto svátků vybrala to pro sebe - dýně miluji a mám ve venku i uvnitř, k nim světýlka. A Valentýn - proč si neudělat hezký večer, dobrou večeři, trochu vína...
    Děkuji za obrázky a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, udělat si pěkný večer jde vlastně kdykoliv, tak proč ne třeba na Valentýna, to je fakt. Měj se hezky, zdravím 🙋‍♀️

      Vymazat
  8. Lezarts
    Všechny svátky krom těch, které oslavují státnost, nebo vznik republiky, jsou komerční záležitostí. Je na každém, jak píšeš, jak je pojme. Dýně mám ráda, jako dekoraci i k jídlu, ale strašit nechodím :-))). Valentýn nás bavil, jak píše Hela, proč si neudělat navíc hezkou oslavu ve dvou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, já také nechodím strašit i když po ránu bych asi vystrašila leckoho a ani to nemusí být zrovna svátek. Měj se hezky, zdravím, pá 🙋‍♀️

      Vymazat
  9. Halloween jako svátek nevnímám, ale dýně jako dekoraci mám ráda. Je to o každém z nás, jak který svátek slaví a jak ho má v sobě ukotvený.
    Obrázky jsou roztomilé.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Hani, obrázky si maluju pro dobrou náladu a baví mě to. Letos jsem si udělala pár látkových dýní a měla jsem z nich radost. Přeji pěkné dny i když u nás už dneska bylo dušičkově, zdravím 🙋‍♀️🎃

    OdpovědětVymazat
  11. Evi, taky mi to nic neříká. Ale dýně jsme vyřezávali jako děti a dávali do nich svíčku, ale to nemělo s Halloweenem nic společného, vlastně to byl starý keltský svátek. Mám ráda vánoce, to se vždycky vyřádím na výzdobě. Obrázky máš krásné, ty ušaté skřítky mám ráda🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libby, vánoční svátky mám také ráda, ale přiznám se, že už je tak hekticky neprožívám. Výzdobu si doma ale vždycky dělám a hlavně pálím svíčky. S těmi jsem už začala. Měj se hezky, pá 🙋‍♀️😊

      Vymazat
  12. Líbí se mi podzimní výzdoba kvůli barvám. Pamatuji si z dětství, že i tenkrát se dýně vydlabávaly, ale bylo to kvůli svícení a legraci. O nějakém halloweenu jsme neměli ani tušení. Slavili jsme dušičky , na hřbitovech byly tenkrát obyčejné svíčky, žádná "umělecká" komerční tvořivost, jako dnes. Jak se píše výše, halloween se dostal do škol. Včera šla vnučka do školy oblečená za jakousi příšeru. My už to nezměníme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, těch dětských příšerek bylo včera hodně. U nás na kopci Parukářka byla nějaká dětská halloweenská akce, po jejím ukončení bylo vidět spoustu světýlek, lampionů i osvětlených kočárků. Účastníků tam bylo zřejmě dost. Měj se hezky, zdravím 🎃😊

      Vymazat
  13. Evi, pamatuji si, že děti chodily na lampionový průvod.Mám to podobně jako ty, nejraději Vánoce, stromek musí být a Velikonoce s vajíčky. Jinak Valentýn a ostatní jde mimo mne.Nikomu to neberu, ať si slaví třeba Družstevní den.
    A u nás je oslava vždy jinak - manžel nepije, ( ani se to nenaučil ) já už ani víno taky ne, takže kafe a dort...
    Hezké téma jsi otevřela. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat