sobota 21. října 2023

Velká samota

Od této autorky jsem kdysi četla skvělý román Slavík, a proto jsem v knihovně po této knize bez rozmýšlení sáhla. A byla to skvělá volba. 

Kristin Hannahová   Velká samota 

Rok 1974. Ernst Allbrigt se vrací z bojů ve Vietnamu jako úplně jiný člověk. Je neklidný, popudlivý, trpí  nočními můrami, pro svoji povahu si nedokáže udržet žádnou práci. Když mu do klína spadne chata na Aljašce, kterou mu odkázal jeho přítel, rozhodne se tam přestěhovat s celou rodinou a začít nový život. 
Divoká, krásná a nezávislá země se jim má stát novým domovem. I jejich třináctiletá dcera Leni věří, že nový začátek v nové zemi zklidní bouřlivý vztah jejích rodičů a jejich život nabere nový směr. 
Tvrdá a nesmiřitelná příroda, okolní divočina, společenství drsných a silných mužů a ještě silnějších žen, to je prostředí, ve kterém se příběh odehrává. 
Příběh o neskutečné lásce, přátelství, nenávisti, o každodenním boji s divokou přírodou, o přežití. 
O prostředí, zajímavých místech Aljašky a drsném životě v tamních podmínkách a o způsobu, jak místní lidé zvládají a překonávají těžké podmínky, zvláště v zimním období, to všechno se v románu dočtete. 
Krásné, emotivní, smutné. Můžu doporučit. 






 

22 komentářů:

  1. Evi, zdravím a děkuji za tip. Jinak vše OK🥰

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, mám radost, že je všechno OK. Měj se hezky, zdravím 😀😘

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to by mě hodně bavilo.Píšu si.
    Evi,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, hodně stran, ale skvělé čtení. Měj se hezky, pá 😀

      Vymazat
  4. Evi, děkuji za tip, dost mě zaujal…
    Měj hezkou neděli. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, já jsem byla hodně spokojená. Je to celkem tlustá kniha, tak pozor na čtení v posteli, při náhlém spánku by mohla způsobit monokl 😀😉

      Vymazat
  5. Slavíka jsem četla - líbilo se mi to moc, takže se určitě po této knížce poohlédnu.
    Díky za tip a měj pěknou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, obě knihy jsou nádherným příběhem. I tahle má více stran, ale protože jsem se nenudila, nevadilo mně to. Měj se hezky, zdravím 🙋‍♀️

      Vymazat
  6. Evíku, děkuji za tip. Opět dcerce povím.Hezkou neděli přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, určitě by se líbila i tobě i když je poněkud rozsáhlá, vůbec to nevadí. Ráda tě u sebe na blogu zase vidím, pá 🙋‍♀️

      Vymazat
  7. Tuto knihu jsem četla a byla super. Slavíka jsem nečetla a dělám si poznámku, poohlédnu se po ní. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  8. Slavík je také skvělá kniha, určitě se poptej. Já jsem obě měla půjčené z knihovny 😉😊

    OdpovědětVymazat
  9. Evi, díky za recenzi, mám momentálně u postele 6 knížek z knihovny a jedu jednu za druhou. Třeba dojde jednou i na tuto spisovatelku?
    S knížkami je dobré se kamarádit.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, podobný náklad si z knihovny také nosím. Určitě by se ti od téhle autorky líbil i Slavík. Měj se hezky, zdravím 🙋‍♀️😉

      Vymazat
  10. Evi, díky, píšu si. V zimě budu mít na čtení více čau.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, snad budeš spokojená, zdravím 🙋‍♀️😊

      Vymazat
  11. Kniha je určitě poutavá, zajímavá, o tom nepochybuji. Ale žít na samotě bych nechtěla. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já dlouho nevydržím ani na chatě natož na takové samotě. Kniha je ale pěkná a je dobré seznámit se i s takovým místem. Zdravím 🙋‍♀️😊

      Vymazat
  12. Knihu Slavík jsem četla a moc se mi líbila. Jméno autorky zaručuje dobré čtení. Určitě se po Velké samotě podívám. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  13. Helo, myslím, že se ti kniha bude líbit. Měj se hezky, moc zdravím 😊🙋‍♀️

    OdpovědětVymazat
  14. Skvělé doporučení, možná by se mohla líbit mamce, v práci přečte knížku jak nic...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, určitě by se jí líbila, teda myslím 😀 Mamka má skvělou práci 😁😁

      Vymazat