čtvrtek 16. května 2024

Areál Strahovského kláštera

Jeden květnový sváteční den jsem si udělala procházku ke Strahovskému klášteru. Nebyla jsem tam už léta, naposledy jsme tam byli s mými rodiči, a to už je nejméně deset let. Od tramvaje to není vůbec daleko a byla jsem překvapená, že ve sváteční den tam bylo poměrně málo lidí, což mi vyhovuje. 
Kostel Nanebevzetí Panny Marie prezentuje celý areál premonstrátského kláštera na Strahově, který je doposud  jedním z nejstarších premonstrátských  klášterů na světě. 
Zajímavostí tohoto kostela jsou mimo jiné mohutné varhany z roku 1746 na které při návštěvě Prahy hrál W.A. Mozart. 












Strahovská knihovna, fotku interiéru jsem si vypůjčila na internetu 










 

22 komentářů:

  1. Parádní procházka a hezké fotky. Posedět si na té terase, kterou vidím na jedné fotce, by se mi moc líbilo. Skvělé výhledy. I ty varhany bych ráda viděla na vlastní oči. Evi,přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, dovnitř kostela jsem se nedostala, takže jsem ty varhany také neviděla. Vnitřek je focený pouze přes mříž. Měj se hezky, pá 😊😉

      Vymazat
  2. Evi,to jsou nádherné fotografie.Klášter je krásný a i výhledy na Prahu.Ta nikdy nezklame,pořád je tam co obdivovat.Hlavně bych se tam měla taky podívat.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, je pravda, že se tady najde spousta zajímavých míst a vždycky je kam vyrazit. Přeji hezký víkend, i když počasí moc hezké není 😉

      Vymazat
  3. Evi,moc hezky jsi nám to vyfotila. Nádherný kostel - výzdoba 👍

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezké fotografie. Škoda, že se do Prahy už asi nepodívám. Sama bych nejela a manžel už nikam cestovat nemůže. Tak aspoň můžu prohlížet fotografie. Díky za ně. Přeji hezké dny a prima procházky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, tady je vždycky kam vyrazit, tak to využívám, většinou chodím sama, občas s kamarádkou, tak mi to vyhovuje. Dopoledne jsme se vrátili z chaty, od úterý hodně nepříjemný vítr a dneska od rána déšť, tak jsme to vzdali. Měj se hezky, zdravím 😊😉

      Vymazat
  5. Anonymní16/5/24 21:36

    Lezarts
    Krásné místo a ještě i s krásnými výhledy na Prahu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady je možností k procházkám hodně, tak to občas ráda využiju. Přeji pěkný víkend i když počasí zrovna moc pěkné není, zdravím 😀

      Vymazat
  6. Evi, já už ve Strahovském klášteře nebyla roky - naposledy, když jsem na Malé Straně jako brigádnice roznášela poštu (měla jsem rajon až skoro nahoru k němu). A to teď pracuju vlastně pod kopcem :). Měla bych se tam někdy vypravit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, mám to většinou tak, že to, co je celkem blízko tak nějak opomíjím. Přiznávám, že i tady jsem byla po hóóódně dlouhé době 😃😉

      Vymazat
  7. Vidíš, Evi, a my tam v posledních letech byli celkem často. Mám ten areál hodně ráda a pak cestu dolů sadem...
    Přeji příjemné dny a děkuji za fotky! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, mám to celkem blízko, ale byla jsem tu naposled hodně dávno. Dolů jsem šla kolem malé vinice a pak sadem, kde jsem šla většinou sama. Docela zvláštní, ale příjemný pocit 😊

      Vymazat
  8. Do Prahy jezdím velmi málo, takže takové fotky jsou pro mne jako dělané.
    Moc ráda jsem si je prohlédla.
    Hezký den a pohodový víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, ráda jsem zase ukázala jeden z krásných koutů naší matičky. Jsem ráda, že se fotky líbí. Přeji pěkný víkend, pá 😊😀

      Vymazat
  9. Evi, děkuji ti za krásný foto výlet, je to vskutku nádherné místo! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Nemám to daleko, tramvají jsem tam za chvíli, ale musím se přiznat, že jsem tam už nebyla docela dlouho. Byla to parádní procházka, pá 😊

    OdpovědětVymazat