pondělí 13. května 2024

Pusťte se do čtení

Tentokrát jde o knihy naprosto rozdílného žánru, ale obě mě absolutně oslovily. 

Jeffrey Archer   Příliš odvážné přání 

V knihovně mě  už svým obalem nalákala autorova kniha a teprve doma jsem zjistila, že se jedná o rodinnou ságu Cliftonova kronika a tento svazek je už čtvrtým dílem. 
Pustila jsem se do čtení a nijak mi nevadilo, že se dějově ocitám  až v současné době. Rodinná sága sahá do počátku 20. století a provází nás osudy dvou rodů, nemajetného rodu Clifftonů a majetného rodu Barringtonovy plavební společnosti v různých dobách, na různých kontinentech, v různých dramatických momentech života. 
Příběh mě zaujal, obávané politiky nebylo mnoho, o napětí, tajemství a intriky není nouze. Celá sága má pět dílů, další dva se připravují. Kniha mě tak nadchla, že se do této rodinné ságy pustím od samého začátku. Je to čtení na dlouhou trať, jeden díl má cca 450 stránek. 
Autor je skvělý vypravěč a já i po jednom díle mohu doporučit. 




Ladislav Zibura   Všechny cesty vedou do Santiaga 

Cestopis oblíbeného cestovatele nás tentokrát zavede do Santiaga de Compostela, kam více než tisíc let míří lidé ze všech koutů Evropy. Autor tuto cestu absolvoval už ve svých 18ti letech a z jeho druhé cesty nám nabízí zajímavé vyprávění. Je to vyprávění plné humoru, o přátelství lidí, kteří se nikdy předtím neviděli i o tom, jak se na cestu připravit a jak si během ní zajistit jídlo a ubytování. 
Překvapilo mě, že se této pouti zúčastňují i lidé poměrně vysokého věku, kteří většinou volí kratší a vhodnější trasy, ale i tak se před nimi skláním, fakt klobouk dolů. 
Zajímavé čtení z neznámých míst psané s humorem autorovi vlastním, pobaví snad každého čtenáře.





18 komentářů:

  1. Kompletního Ziburu jsem koupila sestře pod stromeček. Sestře se knížky líbí, a i já se těším na jejich čtení.

    OdpovědětVymazat
  2. Nikolo, tak to je super dárek. Já už jsem od něj cestopisů četla dost, ale myslím, že ještě dva nemám přečtené. Měj se hezky, pá 😊🙋‍♀️

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní13/5/24 22:25

    Lezarts
    Hodně lákavé čtení ! Ságy mám ráda.

    OdpovědětVymazat
  4. Evi, já od Zibury ještě nic nečetla (asi bych měla napravit ;-)).
    Do Santiaga de Compostela šla jedna moje bývalá kolegyně poté, co odešla do důchodu (takže jí bylo 64) a šla až od francouzských hranic, takže pořádnou štreku. Nikdy bych to do ní bývala neřekla...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, po přečtení cestopisu smekám před každým, kdo se zúčastnil. Obdivuhodný je nejen počet ušlých km, ale občas i docela děsné podmínky. Jinak Zibura se čte hodně dobře, vyzkoušej, pá 😉😊

      Vymazat
  5. Zajímavé tipy na čtení.Druhou knížku jsem četla a myslím,že to nebyla jediná od Zibury.Mám ráda jeho cestopisy.
    Evi,měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já už mám od Zibury přečteno docela dost knih. Vždycky mě pobaví a seznámí s místy, kam se určitě nikdy nepodívám 😃😉

      Vymazat
  6. Evi, děkuji za zajímavé tipy. Ziburu četla moje mamka a vždycky nám nadšeněn vyprávěla... Tuhle cestu šla moje kamarádka!
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, před každým účastníkem smekám. Já bych to nedala asi ani jako mladá, ale moc ráda si o takových cestách počtu, pá 😉

      Vymazat
  7. Píšu si !
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Hanko, třeba ti zrovna kápnu do noty, pá 😉😃

    OdpovědětVymazat
  9. Obě knihy by mě zaujaly. Nad Ziburou přemýšlím už dlouho, ale slyšela jsem chválu i na Jefferyho Archera.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, od Zibury už jsem toho četla víc, J. Archer mě hodně mile překvapil. Skvělý vypravěč, takže i přes větší množství stránek se kniha četla sama 😊

      Vymazat
  10. První knížku neznám, ale na druhou se chystám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, myslím, že by se ti líbila. Zibura mě nikdy nezklame 😀

      Vymazat