pátek 31. května 2024

Zbyla vám čočka?

 Luštěniny nevařím moc často, občas hrachovou kaši nebo čočku. Čočku nakyselo nedělám, máme nejraději pouze vařenou čočku s opečenou cibulkou, uzeninou, kyselou okurkou a volským okem. 
Měli jsme ji tento týden, ale při její přípravě jsem zřejmě chtěla nabídnout všem sousedům, protože mi jí zbylo celkem hodně. Barča ji má sice také ráda, ale nemůžu toho tvorečka nechat nafouknout k prasknutí, pár zrníček naší žebračce musí stačit. Vzpomněla jsem si na téměř zapomenutý recept, tak vám ho nabízím. Je to dobré a máte-li zbylou čočku, tak také rychlé. 


Čočkový salát 

vařená čočka  
kyselé okurky
2 vejce natvrdo 
cibule 
sůl, pepř
olej, trochu octa nebo lák z okurek podle chutí 

Do čočky dáme okurky, vejce a cibuli, vše nakrájené na kostičky, přidáme ostatní ingredience a necháme vychladit. Někdo dává i lžíci polotučné hořčice, to podle chuti. No a je hotovo. Dobrou chuť!










24 komentářů:

  1. Evičko, tak to už je hodně let kdy jsem dělala tento salát. My jsme "čočko - žravci". Já mohu čočku za tepla, za studena a j na topinku ☺Ale dobrý tip.

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, takže pro čočkožravce dobrá varianta, pá 😂😀😂

    OdpovědětVymazat
  3. Evi, tak to my čočku milujeme a dělám ji na mnoho způsobů. Díky za připomenutí, delší čas jsme ji neměli, ( naposledy polévku), a tak to brzy napravím. Měj krásné a pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, čočkovou polévku mám také ráda, můj muž ji ale nemusí. Zdravím 😊

      Vymazat
  4. Já klasickou čočku nerada, skamarádila jsem se jen s černou čočkou beluga, z té taky dělám salát.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Černou čočku jsem ještě neměla, možná vyzkouším, díky za tip 😉😊

      Vymazat
  5. Evi, čočkový salát dělám celkem často a cíleně :o) Většinou z belugy, přidávám sušená rajčata, čerstvou zeleninu, bylinky a třeba kozí sýr.
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, další tip na černou čočku, kterou jsem ještě nedělala. Musím také vyzkoušet, ale bez kozího sýru, ten mi nechutná, zdravím

      Vymazat
  6. Už jsem čočkový salát dělala. Je výborný. Hezký den, Evi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, je to dobré a hned hotové, tak to mám ráda. Měj se hezky, pá 😊😀

      Vymazat
  7. Čočku mám ráda v jakékoliv podobě. Dají se z ní připravit třeba karbanátky, paštika nebo pomazánka. Tady ale dávám přednost masu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, tip na pomazánku mě láká, nějaký recept nastuduji. Díky, pá 😊😀

      Vymazat
  8. Občas taky čočkový salát dělám.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Anonymní1/6/24 13:19

    Lezarts
    Vzhledem k tomu, že zelenou čočku nemohu, kvůli trávení) mám v oblibě červenou.
    Mám báječný recept a i ti nezarputilejší odpůrci čočky ji u mě baští.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás se dělá většinou jen klasika, ale červená čočka je rychle připravená a určitě je i dobrá 😊😉

      Vymazat
  10. Čočku dělám opečenou na sádle s majoránkou, uzeným a volským okem.z vývaru udělám polévku, ale salát je také mňamka😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám ráda čočku s na sádle osmaženou cibulkou, mňam 😊

      Vymazat
  11. Luštěniny mám hodně ráda,na rozdil od manžela,ten je nejí.
    Čočkový salát si dělám poměrně často.
    Evi,hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, u nás se luštěniny moc často nedělají, ale jíme je oba, jen polévku můj muž nemusí. Měj se hezky, pá 😉😀

      Vymazat
  12. Luštěniny miluju v jakékoliv podobě, tento salátek musím také někdy vyzkoušet, nejčastěji dělám čočku na kyselo a fazolovou polévku s nějakou uzeninou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fazolovou polévku vařím málo, ale třeba hrachovou máme moc rádi 😉

      Vymazat
  13. Čočku u nás dělá manžel, já tvrdím, že ji dělá lepší a mám ten den pokoj. Jinak více vařívám já. Máme tato jídla rádi.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  14. I u nás se občas v kuchyni střídáme, já většinou dělám klasiku a manžel minutky nebo experimentuje, pá 😄😉

    OdpovědětVymazat