sobota 20. května 2023

Taková modrá procházka

 Zatím poslední procházka lesem, loukami a stráněmi byla tak trochu domodra. Miluju něžnou modrou barvu pomněnek, možná i proto, že mi ta barva připomíná oči mojí mamky i mé dcery. Hodně nám jich roste na zahradě, ale i v lese jich bylo docela dost. Zaměřila jsem se nejen na modrou a její odstíny, ale i na rostlinky v barvě fialové. 




Cestou na mě čekalo jedno překvapení. Na kraji lesa jsem na listu dubu objevila nádhernou, červenou duběnku. Když na kmen stromu svítí sluníčko, dokáže se duběnka takhle nádherně vybarvit, a to je právě tenhle případ. Informaci jsem vyčetla na internetu, takový odborník rozhodně nejsem. 







22 komentářů:

  1. Evi, to je krásy, dnes jsem viděla cestou k mladým vedle pěšiny spoustu rozkvetlých divokých jahůdek a tzv. bouřky, ty jsou také nádherně modré.Byly jich tam v trávě spousty.
    Zdravím tě moc. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, nejsem si jistá, ale asi vím, co je bouřka. Mají drobné květy, trochu tmavší než pomněnka? Jestli ano, tak jich u nás kolem cest roste také dost, jen název jsem neznala. Měj se hezky, pá 😀😉

      Vymazat
  2. Evi, krásná, něžná reportáž z procházky. Modrou mám ráda, je to moje letní barva...
    Měj příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, u mě na zahradě je modrá barva hlavně hrncová 😀 Jinak mám tuhle barvu také ráda, má spoustu odstínů a tak se dá vybírat a kombinovat. Měj se hezky, zdravím 😀😊

      Vymazat
  3. Evi,krásné koláže.Včera jsem hlídala Bleky a při procházce jsem fotila spousty pomněnek u vyschlého potoka.Duběnku jsem už také fotila a jako ty jsem pátrala o co se jedná.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, duběnku jsem kdysi na spodní straně listu viděla, ale byla spíš hnědá. Tahle mě zaujala barvou a vlastně tím, že na ní právě svítilo sluníčko. Mlkěj se hezky, zdravím 😀😉

      Vymazat
  4. Hezké jarní focení. Z duběnek si můj táta dělával inkoust. Lpamatuji si na to jako dítě...ale to už je dávno. Tak skoro 70 let...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, také jsem se o inkoustu dočetla, je to zajímavé. Zdravím, ůpá 😉

      Vymazat
  5. Pomněnky mám taky ráda. Mamka mi z nich dělala věneček, dala ho na talířek s vodou a on dlouho vydržel :-).
    Hezkou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, pomněnky mají opravdu docela výdrž. Na chatě je mám ve váze už přes týden a pořád ještě vypadají docela dobře. Měj se hezky, pá 😊😀

      Vymazat
  6. Anonymní21/5/23 09:21

    Lezarts
    Hezky vybavená procházka🌸

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkné, také jsem si musela "vygooglit" co je to duběnka :D. U nás v rodině mámě všichni oči hnědé :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss, duběnku tak často nevídám, vlastně téměř vůbec. Tohle byla docela náhoda a protože na strom svítilo sluníčko, svítila i duběnka. Měj se, pá 😀

      Vymazat
  8. Evíku, to je krásná koláž :-) pomněnky mám také ráda. Měj se hezky a na Tvůj dotaz kolik mám Orchidejí tak pouze 38 hihi.

    OdpovědětVymazat
  9. Modrá je dobrá a já mám tuhle barvu celkem ráda 😀😉

    OdpovědětVymazat
  10. Ivetko, taková středně velká botanická zahrada. Takový počet by mne asi vystěhoval z pokoje 😄😂😄

    OdpovědětVymazat
  11. Evko, pomněnky mám také ráda a schválně na zahradě nechávám. A duběnku jsem dnes také viděla .-) Krásná procházka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, pomněnková barva je krásná a pomněnky vydrží i ve váze docela dlouho, jsou vděčné 😀

      Vymazat
  12. Ahoj Evi, v zahradě mám modrou ráda, o tom svědčí i moje Modrá kavárna. Pomněnky přímo miluju. Pá Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Leni, tvoje Modrá kavárna je úžasná, tam nakukuju moc ráda. Pomněnky jsou něžné a ve váze v altánku vydrží dlouho. Měj se hezky, pá 😉😀

    OdpovědětVymazat
  14. Je to nádhera,pomněnky mám také ráda ,maminka jich měla plnou zahradu,ale to už je moooc dávno.Zdravím Evičko a děkuji za návštěvu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JIndro, my ještě nějaké na zahradě máme, překvapilo mne, že ve váze vydrží docela dlouho. I já díky za návštěvu, měj se hezky, zdravím 😉😀

      Vymazat