pátek 15. prosince 2023

Straka zlodějka

O strakách se říká, že jsou to zlodějky. U nás se jich v posledních letech objevuje opravdu hodně a že to jsou zlodějky, to mohu potvrdit. 
Včera jsem si připravila linecké těsto, zabalila ho do alobalu a na noc dala na balkon. Dopoledne mě volal muž, ať se jdu na něco podívat. Zřejmě alobal přilákal ptačí zlodějku a  musela to prozkoumat. 



Před dvěma lety ji nalákaly vejce 





30 komentářů:

  1. Evi! Pak si dej něco na balkon. Mojí kamarádce ukradli jednou všechno cukroví z balkonu! Nám zase jednou v Chorvatsku - v Primoštenu, rozklovali ptáci brzy ráno na balkoně sýry a jiné potraviny, neměli jsme v pokoji ledničku a tak jsme si to dali na noc na balkon a ráno to vypadalo! - až se mi chtělo brečet. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, kousky alobalu byly všude, ale těsto jí asi moc nechutnalo nebo jí něco vyrušilo. Přeji klidný víkend, zdravím 🙋‍♀️

      Vymazat
  2. Lezarts
    To bude chtít balkon s ostrahou:-))).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec by mně nenapadlo, že se tak pustí do toho alobalu, ale je to straka, tak jak se něco blýská musí to prozkoumat 😀😄

      Vymazat
  3. Straku u nás skoro nevídám a je to dobře,protože mám v lodžii cukroví,ale dobře jsem ho zabezpečila,protože mi tam lítají ptáčci na krmítko.Takže by mně ho mohli spíše po...
    U vás si tedy straka pochutnala.
    Evi,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, řekla bych, že jí nalákal ten alobal, těsta moc nesezobla. Přeji klidný předvánoční víkend, pá 😀

      Vymazat
  4. My máme balkón zasklený, takže nejsme v ohrožení :). Straky u nás na sídlišti jsou, ale na balkóny lezou spíš holubi - před lety nám tam jeden dokonce vystavěl hnízdo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, holubi jsou tu také, ale nejsou až tak drzí 😄 Užívej si klidnou předvánoční neděli, pá 🙋‍♀️😉

      Vymazat
  5. Ta je mazaná... Evi přeju hezký víkend, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, také přeji hezký a klidný předvánoční víkend, pá 😄🙋‍♀️

      Vymazat
  6. Potvora jedna! My máme z léta ztrátu ještě trochu větší - manžel si na zahradě při práci odložil brýle a od té doby nejsou k nalezení... Sousedi mají ořech a holky tam chodí hodovat...
    Evi, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, tak to už je citelná ztráta, to zamrzí. Také přeji klidné předvánoční dny, zdravím 🙋‍♀️😉

      Vymazat
  7. Straka ! Když ona za to nemůže - matka příroda ji tak vybavila :-).
    Já zatím takovou zkušenost nemám.
    Pěkný víkend s třetí adventní nedělí, Evi !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, strak je tady fakt dost a drzé jsou, jak lázeňské veverky 😄 Určitě ji nalákal blýskavý alobal. Přeji klidný předvánoční víkend, pá 🙋‍♀️

      Vymazat
  8. Evi, straky u nás taky jsou a jsem ráda, kdysi je nebylo vidět. Ptáky ještě "pochopím". Před pár lety si sousedka z přízemí domluvila s nájemníky z 2. patra, aby si k nim mohla dát cukroví na balkón, u nich je to vysoko, takže v "bezpečí". Tůdle nůdle, asi po dvou nocích bylo všechno cukroví obou rodin pryč a že to byly velké krabice! Lidská straka je mnohdy horší. 😎
    Měj klidný víkend. ☺

    OdpovědětVymazat
  9. Hanko. máš pravdu, zvířatům se to odpustí, ale lidská straka pořádně naštve. Přeji klidný předvánoční víkend, zdravím 😄

    OdpovědětVymazat
  10. Vida, zlodějky! Když jsem dělala cukroví a nechávala těsta ztuhnout na balkóně, byla ve mně malá dušička, abych je našla ve stejném stavu. Naštěstí přežilo vše bez újmy :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, straky tady máme až poslední roky, dřív jsem ani nevěděla, jak straka vypadá. Ale mazané to teda fakt jsou 😄

      Vymazat
  11. No, to je nadělení. My už máme naštěstí lodžii zasklenou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, na ta vejce jsem už dávno zapomněla a že se dají i do těsta, to mně teda nenapadlo. Určitě je zlákal ten alobal 😊

      Vymazat
  12. No tak to je mazec Evíku, hlavně aby jí nebolelo bříško hihi. Já mám na balkóně starou lednici, tak se tam nikdo nedostane. Měj krásný předvánoční čas♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, že se pustí do těsta jsem teda nečekala. Užívej si klidné adventní dny, moc zdravím 🙋‍♀️🎄

      Vymazat
  13. Jó, straky jsou chytré až moc. Na těstu si evidentně pochutnala... Přeji Ti krásné Vánoce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, asi bych víc čekala, že se dají do hotového cukroví, ale vzhledem k tomu, že u nás ještě v tu dobu žádné nebylo, tak nepohrdla ani syrovým těstem 😊

      Vymazat
  14. Tetkapernikarka
    To se tedy strace povedlo 😮 a dovolila si moc 🤦‍♀️😄
    Mě se zatím nic takového nestalo, ale “varovala” jsem dceru, ti tam mají strak taky hodně.
    Kamarádce se ale ze dvora ztratil nerezový hrnec s naloženým masem na svíčkovou. To je potom ráno velké překvapení.
    Pěkné dny, Evi 😊🍀🎄 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, tak ta naložená svíčková, to by byl větší průšvih. To se na ptáky svést nedá, zřejmě si pak pochutnal nějaký "dobrý" soused. Před pár lety našim sousedům sežrali vlastní psi (vlčáci) téměř všechno cukroví, také na balkoně. Měj se hezky, pá 🎄😊

      Vymazat
    2. No nazdar hodiny! !
      To pak měli největší problém ti psi, ne ?
      Alena

      Vymazat
  15. :-) My jsme na chatě dávali jídlo na balkon do zavařovacího hrnce. Třeba bys to využila. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lotty, teď už mi cukroví na balkoně nekradou straky, ale mlsat tam chodí manžel 😄😊

      Vymazat
  16. Evi, straky nebo manžel, výsledek je stejný. 🤣

    OdpovědětVymazat