neděle 3. prosince 2023

Tak tohle raději ne

 Nedávno jsem na jednom z blogů objevila přípravky firmy Puella, které jsou určeny zejména jako náhrada aviváže, bytový parfém, pěny do koupele a prací gel. Zaujala mě především náhrada aviváže. Hned jsem si objednala zkušební vzorky, 6 kusů různých vůní. Použila jsem dvě z nich a byla jsem nadšená. Opravdu nádherná vůně, která kromě prádla provoní i koupelnu. 
Nadšení ale netrvalo dlouho. Navštívila jsem diskuzi na stránkách eMimino.cz a byla jsem dost zděšená. Po použití této aviváže dochází k poškození plastových částí pračky a hlavně spousta žen uvádí velké zdravotní problémy v podobě nepříjemných vyrážek a pupínků. Případů tam bylo dost. 
Na stránkách firmy jsem se dočetla, že výrobky jsou dermatologicky testovány, ale přesto jsem tam našla znepokojivé zjištění.
Cituji:
Přípravek je určen výhradně do pračky s teplotou vody maximálně 60°C, při vyšších teplotách hrozí poškození plastových součástí spotřebiče. Při potřísnění jakéhokoli povrchu ihned otřete vlhkým hadrem a opláchněte vodou.
Přípravek může vyvolat kožní alergickou reakci, při podráždění kůže nebo vyrážce vyhledejte lékařskou pomoc.

Vůně je sice velmi příjemná, ale riskovat fakt nehodlám, a to ani pračku a hlavně ne zdraví. 







20 komentářů:

  1. Evi, já naštěstí používám jen staré osvědčené pripravky a po netu moc nenakupuji. Používám spíše přírodní přípravky. Například na vyčištění pračky se mi osvědčila obyčejná jedlá soda s octem a vyjde to levněji než drahý Calgon nebo jiné drahé přípravky. Přesto děkuji za varování. Přeji ti moc krásné předvánoční dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, většinou používáme to, co máme osvědčené. V tomhle případě jde o skvělou vůni, ale jinak dost nebezpečný přípravek. Měj se hezkly, pá 😮

      Vymazat
  2. Evi, o tom jsem uvažovala, všude to vychvalovali. Asi to nádherně voní - ale za jakou cenu. Dík za vyléčení z dalšího utrácení mých těžce nabitých peněz. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lotty, vůně je asi to jediné pozitivní, i cena je poměrně vyšší, nehledě na zničení pračky a vlastního zdraví. Měj se hezky 😒😄

      Vymazat
  3. Vůbec nevím,že je taková aviváž.Já používám klasiku ve větším balení.
    Teď vím,že nekupovat.
    Evi,měj hezký adventní čas

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, v obchodě ji nekoupíš, pouze přes internet. Zřejmě obchodníci vědí, proč ji v sortimentu nemít. Měj se, pá 😄😒

      Vymazat
  4. Anonymní3/12/23 18:46

    Lezarts
    Moje aviváž, ocet + soda. Díky i tak za upozornění!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, lepší osvědčený přípravek bez vůně než voňavé prádlo a problematická léčba ekzému 😀

      Vymazat
  5. Já aviváž používám hrozně málo, takže v tomto sortimentu ani moc po ničem nepátrám... Ale myslím reklamu na tento přípravek jsem viděla...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, prodává se pouze přes internet v jejich firmě, obchodníci zřejmě vědí, co dělají. Měj se hezky, zdravím 😀

      Vymazat
  6. Dostala jsem pár vzorků od sestry. Vyzkoušela jsem, prádlo krásně vonělo. Pak jsem viděla tu cenu na internetu. Myslím, že to není uváděno jako aviváž, ale vůně do praní. No a po tvém článku jsem ztratila zájem. Mám svoje vyzkoušené aviváže a u těch zůstanu. Ocet+soda sice v tomto případě nepoužívám, ale jako čistící prostředky jsou u mně na předním místě. To jsem trochu odbočila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, inzerují to jako parfémy na praní a cena nízká fakt není. Měj se hezky, moc zdravím 😀🙋‍♀️

      Vymazat
  7. Aviváž používám občas a mám stálou značku. Mně i dost vadí, když je prádlo příliš provoněné. Díky za upozornění.
    Měj klidné adventní dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tak tady je provoněné nejen prádlo, ale celá koupelna. Vůně je příjemná, to mi nevadilo, ale vyrážku a zničenou pračku si ráda odpustím. Měj se hezky, pá 😀

      Vymazat
  8. Já jsem aviváž přestala používat, protože mi zpúsobily deformaci některých triček. Trička přestala být mírně elastická a vytáhla se do šíleně délky i šířky. Taktéž některé spodní prádlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, takovou zkušenost s aviváží nemám, používám běžně dostupné na trhu. Všechno ale mít nemusím 😀😊

      Vymazat
  9. Přidám se s názorem. Aviváž používám už desetiletí, to používala už kdysi moje maminka. Ale vždy si to koupím v obchodě, žádné vzorky vlastně nepotřebuji, tím to nechci snižovat. Je ale od výrobců nefér, klidně řeknu sprosté, že to nemají tak vyzkoušené a v honbě za ziskem pak způsobují problémy svým zákazníkům, bez nichž by to mohli "zavřít". Ne, tohle fakt mít nemusím a nechci. 😃 😎

    OdpovědětVymazat
  10. Hanko, jsem ráda, že jsem to zjistila téměř hned, nerada bych se dostala do nějakých zdravotních problémů. Všechno také mít nemusím, zdravím 😄

    OdpovědětVymazat
  11. Anonymní7/12/23 06:25

    Tetkapernikarka
    Evi, já aviváž téměř nepoužívám. Doma ji mám, samozřejmě ne tuto🤦‍♀️😄 Ale opravdu používám málo. Je dobře takovéto věci vědět, diky za info.
    Měj se pěkně😊🎄🍀❄️ Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, já mám pocit, že i aviváž, kterou používám dlouhodobě není už to, co bývala. Dokonce se mi zdá, že prádlo nevoní vůbec, ba naopak. Buď změním značku nebo se na to vyprdnu. Měj se hezky, moc zdravím 😀😉

      Vymazat