středa 10. ledna 2024

Hlas, na který se nedá zapomenout

Napsala jsem si Ježíškovi i trojalbum Věry Špinarové a on moje přáni splnil. Její písničky jsem měla ráda, neříkám, že úplně všechny, ale její hlas jsem obdivovala. Dokázala zazpívat koncerty naživo tak, jako byste poslouchali studiové nahrávky, a to ne každý zpěvák tak úplně zvládne. 
Posílám vám moji nejoblíbenější, kdy po těle mám husí kůži a slzy v očích.  Jednoho dne se vrátíš ...





31 komentářů:

  1. Anonymní10/1/24 14:46

    Tetkapernikarka - Alena
    Evi, já to mám podobně.
    Na její hlas se zapomenout opravdu nedá.

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní10/1/24 15:39

    Lezarts
    Považuji V. Špinarovou také za jednu z nejlepších českých zpěvaček. Stejně jako V. Kozderkovou. Měly obě nádherný hlas i schopnost interpretace. Díky za připomínku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, malá postavou ale obrovským hlasem 😀

      Vymazat
  3. Věra Špinarová, stejně tak jako Karel Gott. To byli zpěváci, jejichž hlasy nikdo nenahradí. Máme několik LP obou těchto zpěváků, stejně tak Hanky Zagorové. I když jsme desky často pouštěli, poškozené nejsou a tak je stále můžeme poslouchat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, občas také poslouchám písničky pro starší a pokročilé, nedávno třeba CD Waldemara Matušky. Krásně si s nimi prozpěvuji 😀

      Vymazat
  4. Také je to moje nejoblíbenější píseň od Špinarové.Takový silný hlas jiná zpěvačka nemá.Škoda jí.
    Evi,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, také mi bylo smutno, když odešla. Takový hlas je opravdu darem 😉

      Vymazat
  5. Jo, naše Věrka. Tak ji bere Ostrava, které ona zůstávala věrná. Možná, kdyby odešla do Prahy, byla by slavnější. My si toho asi víc vážíme, však se psalo, že na její pohřeb dorazilo do ostravského krematoria na 40 tisíc lidí! To bylo v r. 2017 a lidé trpělivě stáli fronty, V. Š. milovali. Dojemné bylo i loučení motorkářů, kteří přijeli i z dálky. Teď má Věrka v Husových sadech v Ostravě svoji sochu, kolem které občas projdu a vždy se tam chvíli zastavím a vyfotím si to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, Ostrava ji byla blízká a hlavně ona neměla potřebu se nijak zvlášť zviditelňovat, byla prostě svá, a i proto ji lidi měli rádi. Socha na její památku je určitě fajn, ale tahle se zrovna moc nepovedla. Měj se hezky, pá 😉

      Vymazat
    2. Já kolem té sochy prošla mnohokrát. On si člověk zvykne. Asi nejvíc je přesné to, že měla být vysoká jako Věra. Jenže hlavně ten obličej je úplně jiný a není si tam podobná.

      Vymazat
  6. Paní zpěvačka s velkým Z.

    OdpovědětVymazat
  7. Taky ji mám ráda a v téhle písničce je úžasná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, tady její hlas opravdu vynikl, písnička je fakt skvělá 😉

      Vymazat
  8. Evi, souhlasím a ještě krátce před jejím skonem jsme byly s Janou u nás na jejím koncertu. Skvělý zážitek. Moje nej zpěvačka.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, já jsem její živý koncert nezažila, ale určitě to musel být zážitek. Viděla jsem na YouTube krátký záznam z živého koncertu, a i to zážitek byl. Zdravím 😊

      Vymazat
  9. Evi, souhlasím, hlas paní Špinarové byl skutečně jedinečný! Píseň z filmu Tenkrát na západě v jejím podání ocenil i autor hudby, Ennio Morricone.
    Děkuji za milou a krásnou připomínku. Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, jsem ráda, že tě příspěvek potěšil, pá 😉

      Vymazat
  10. Hlas jako zvon. Taky jsem ji měla moc ráda a tato píseň v jejím podání je jedinečná a nezapomenutelná.
    Měj pěkný klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Evi, děkuju za vzpomínku na Věru Špinarovou. Měla jsem ji moc ráda a několikrát jsem byla na jejím koncertě. Líbilo se mi na ní kromě zpěvu, že si na nic nehrála a kolik měla energie ! Lenka

    OdpovědětVymazat
  12. Leni, máš pravdu. Ona byla opravdu svá a určitě neměla potřebu hrát si na celebritu, přestože na to měla. Její živý koncert jsem, bohužel, nikdy neviděla. Měj se hezky, zdravím 😉😊

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj. Bylo 8.srpna 1980 a já čekala na příchod svého syna a v tom z rádia zazněla tato písnička a Tomáš se narodil♥

    OdpovědětVymazat
  14. Marie, tak to máš na tuhle písničku nádhernou osobní vzpomínku. Na svět vítal syna hlas jak zvon. Měj se hezky, děkuji za návštěvu, pá 😀😊

    OdpovědětVymazat
  15. Souhlasím, úžasná zpěvačka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak se říká, hlas jak zvon a v tomhle případě to fakt platilo, zdravím 🙂

      Vymazat
  16. Evi, už po prvních tónech mě začalo mrazit po celém těle. Dokázala se přenést v jednom okamžiku z hlubokých tónů po super výšky.

    OdpovědětVymazat
  17. Majko, to je dar přímo z nebes a ona ho dokázala využít. Měj se hezky 😊

    OdpovědětVymazat
  18. Byla jsem na jejím koncertě u nás v divadle. Asi rok před jejím ...

    OdpovědětVymazat
  19. Tak to ti docela závidím, já jí naživo viděla jen jednou, a to jako hosta na koncertu Petry Janů, a to už je snad sto let 😄😁😄

    OdpovědětVymazat