úterý 28. listopadu 2023

Botanická zahrada

Tentokrát to bude o Botanické zahradě UK. Je nedaleko Karlova náměstí a můžete ji navštívit po celý rok, otevřená je každý den.  
Má rozlohu 3,5 ha a je rozdělena na zahradu venkovní a skleníkovou. Venkovní část je pro návštěvníky zdarma. Nádherná je na jaře, kdy kvete spousta bledulí a sněženek, později třeba rododendrony a v létě tu najdete velké množství krásných letniček. Do skleníku je vstup za poplatek a při různých akcích a výstavách se vybírá zvláštní vstupné. 
Minulý rok jsem tam byla na vánoční výstavě, která se mi líbila moc a ta letošní začíná už za pár dní, 1. prosince. Mrzí mě, že jsem propásla podzimní výstavu orchidejí, tak snad příští rok.
Pár fotografií z listopadu před dvěma lety. 








25 komentářů:

  1. Evi, děkuji za tip. Tam jsem nikdy nebyla. Vypadá to tam zajímavě. Ukládám si jako tip na výlet, raději v létě. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Třeba budeš mít štěstí i na nějakou výstavu. Ráda tě u mě zase vidím, díky za návštěvu, pá 😄😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Počkám si na teploučko, když je sníh, tak raději ven jen na hodinku. Jinak do Prahy vlakem to mám na celý den. :-)

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotografie z botanické zahrady. Jen je mi líto papouška, který je asi ve stresu, proto je oškubaný. Omlouvám se za smazání původního komentáře, ale měla jsem tam chybu.

    OdpovědětVymazat
  5. Járo, papoušek není v kleci sám, je jich tam víc, ale nic o nich nevím. Předpokládám, že v botanické zahradě by o nich něco vědět mohli, teda doufám. Měj se hezky, zdravím 🦜😄

    OdpovědětVymazat
  6. Evi,v tomhle nevlídném počasí,které je u nás bych takovou botanickou hned brala.
    Pořídila jsi krásné fotografie.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, i u nás je pěkná zima, ale dneska celý den svítí sluníčko, tak je hned veseleji. Měj se hezky, zdravím 😄😉

      Vymazat
  7. Tam bývají zajímavé výstavy. Byl jsem tam i na výstavě andulek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, mrzí mě propásnutí výstavy orchidejí. Četla jsem, že pořádali i umísťovací výstavu pro kočky a koťata. Měj se hezky, zdravím 😸😹

      Vymazat
  8. A já myslela, že je to botanická zahrada na tom kopečku nad pražskou ZOO, tam jsem byla, celé jsem to prošla, je to na půl dne. A dole skleník Fata Morgana. Botanickou zahradu jsme letos navštívili v Olomouci, tam tomu říkají Rozárium a pak na výstavišti skleníky, kde jsou podobné exponáty jak máš na fotkách. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tohle je menší zahrada, ale i tam se oko potěší. Je to nedaleko Albertova. Měj se hezky, zdravím 😀

      Vymazat
  9. Narozdíl od Botanické zahrady v Tróji jsem v této zahradě byla, byť už je to pár let. Dokonce i na vánoční výstavě. Fajn, žes mi ji připomněl, mohla bych se tam letos vypravit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, nemáš to daleko a loňská vánoční výstava byla příjemně stráveným časem. Měj se hezky, pá 😀😄

      Vymazat
  10. Evi, nedávno jsem si říkala, že bych se tam zase podívala. Byla jsem tam před lety, Adam chodil snad do školky...
    Děkuji za fotky a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Nikdy jsem tam nebyla, ale určitě by se mi tam líbilo.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, je to příjemné odreagování a toho není nikdy dost. Měj se hezky, zdravím 😀

      Vymazat
  12. To je krása. Tam by se mi také líbilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, mám to navíc celkem blízko, tak tam občas zavítám. Měj se hezky, zdravím 😀

      Vymazat
  13. Lezarts
    Malý výlet do exotiky za humny🌺

    OdpovědětVymazat
  14. Renato, přesně tak. Stačí skočit do tramvaje a za chvíli jsem v tropech 😂

    OdpovědětVymazat
  15. Pokochala jsem se ,díky.🍀

    OdpovědětVymazat
  16. Tam to musí být krásné :) díky, že jsi nás vzala s sebou ;)

    OdpovědětVymazat