úterý 14. listopadu 2023

Chybička se vloudila, ale ...

Je o mně všeobecně známo, že pečení není moje nejoblíbenější činnost.  Ani při pečení vánočního cukroví nijak nevynikám a pochlubit se sedmi a více druhy prostě nemůžu. Ovocné koláče, různé bábovky nebo závin z lískového těsta zvládám, zásadně nepeču kynuté těsto. 
Minulý týden jsem pekla jablečný závin z lískového (kupovaného) těsta a protože máme ještě dost ořechů  z loňského roku, chtěla jsem je využít. Manžel je nadrobno nasekal a já mohla začít. Do nastrouhaných jablek přidávám pudinkový prášek a samotná příprava je v celku rychlá záležitost. Naplnit, zabalit, potřít vajíčkem a šup s tím do trouby. A tady nastala ta chybička. Před vložením do trouby jsem zjistila, že oříšky zůstaly připravené v hrnečku. Závin potřený vejcem se dá už těžko rozbalit, tak jsem vymyslela variantu, která se nakonec setkala s úspěchem. Oříšky jsem na závin nasypala, krásně se opražily a chuťově byl závin moc dobrý. Manžel už ho jinak nechce. Takže chybička, ale tentokrát ku prospěchu. 




34 komentářů:

  1. Evi, se zájmem jsem si přečetla článek. Možná se podceňuješ v tom pečení, protože mít 7 druhů vánočního není nesplnitelné, jen kdo to pak bude jíst. Nakonec jsou i nepečené druhy a nemusí vše projít troubou. Pečení není ani moje nejoblíbenější činnost. Je totiž víc činností a zálib, které mě "naplňují" a tak raději dejme najevo, v čem jsme dobré. A s tím kynutým? Také jsem to léta tvrdila, ale chce to vyzkoušet a mnohdy je ta buchta lepší než na prášku. Určitě jsi natolik dlouholetá kuchařka, že tu kynutou buchtu taky zvládneš. Tomu věřím. 😉 👍 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, díky za důvěru co se týče kynutého těsta. Zvládla bych to, ale teď už nic nebudu měnit. Doma jsme jen dva a můj muž kynuté těsto zvládá, takže si občas ty buchty upeče sám 😀😁😀

      Vymazat
  2. Evi to je fakt zajímavé. Já si na štrúdl dělám svoje těsto, kynuté buchty dělám běžně, ale nejsem bůhvíjaká kuchařka. Nevařím zrovna moc ráda, ale hlavně proto, že musím. Peču každý víkend. Bábovky, koláče, buchty i jiná třená těsta. Cukroví také dělám jen pár druhů. Nevydržím u toho stát. Většinou mě chytnou záda a dopékám cukroví za přispění Ibuprofenu, abych to vydržela a dodělala. Manžel má zvýšený cukr, a tak letos toho moc péct nebudu, protože by se měl sladkému vyhýbat...a on mlsá rád.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, vaření mi nevadí, ale někdy mám problém, co vlastně uvařit. Na svátky něco upeču, ale moc toho opravdu nebude, občas přidám i nepečené cukroví. Momentálně jsem sezobla jeden brufen, také mě zlobí záda. Měj se hezky, pá 😀🙋‍♀️

      Vymazat
  3. Evi,tak to já normálně dávám do závinu oříšky dovnitř i navrch,manžel to má rád.
    Pečení mě začalo bavit až v důchodě a díky hlavně mým dvou šikovným sestrám.
    Kynuté těsto jsem se naučila taky až později.Začalo mě to bavit,ale nepeču pravidelně,jsme už druhým rokem sami,tak jsem si pořídila malé formy od všeho,velký pekáč bychom nesnědli.Pro mě je nejhorší sedět u počítače a to k němu přes den vůbec nechodím.Mám ráda činnosti u kterých mohu poletovat.
    Sedím jedině u knížky a háčkování.Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, doma už jsme také jenom dva, tak to s pečením nepřeháním, ostatně nepřeháněla jsem to nikdy 😀 O tom svědčí i můj "oříškový" vynález 😊 V poslední době mě záda dost bolí když sedím, ale při chůzi ne. Ráda čtu, a to při chůzi moc nejde, pá 🙋‍♀️😀

      Vymazat
  4. Dobrý večer, Evi, ohledně pečení, tak já nejraději přijdu k hotovému a konzumuji ráda, ze všeho masa mám nejraději mramorovou bábovku, ale - jelikož až na malé výjimky musím péct já, tak dělám nejraději to, co nedá tolik práce a koláče systémem vraž tam dva hrnky mouky a hrnek cukru plus nějaké to vejce preferuji.
    Moc se mi líbí tvoje historka a vlastně jsi objevitelka!
    Tak dobrou chuť. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, že jsem objevitelka jsem si také myslela, ale podle komentářů to tak vůbec není 😀 Při pečení také nejvíc používám způsob, který popisuješ, a pa nečku, jak jsou některé koláče výborné. Měj se hezky, moc zdravím 😀🙋‍♀️

      Vymazat
  5. Evi, to není chybička! Já dávám ořechy dovnitř a pak celý závin ještě posypu!
    Štrůdl u nás mizí rychlostí blesku!
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, alespoň vidíš, jaká jsem odbornice na pečení. Pro mě objev a pro většinu samozřejmost. Měj se krásně, pá 😀😊😀

      Vymazat
  6. Poslední dobou peču štrůdl většinou z kupovaného těsta, ale mám i recept od mamky, která říkavala, že je to recept od kuchty z fary :-). Někdy ořechy do štrůdlu ani nedávám, někdy dovnitř a i závin jimi posypu.
    Klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, když ořechy nemám, tak je štrůdl jenom s rozinkami. Ten peču docela ráda, hotovo je za chvilku a vždycky přijde k chuti. Měj se hezky 😀

      Vymazat
  7. Lezarts
    Většina vydařených vynálezů je dílem nějaké chybičky. Věřím, že to je dobrota!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, já jsem si připadala jako objevitel a ono posypat štrůdl ořechy je pro ty zkušené běžné. To samo hovoří o mém pekařském umění 😀😉😀

      Vymazat
  8. Evičko, při čtení jsem se usmívala a manžel se ptal, co tam tak zajímavého mám, že on se většinou při čtení na internetu rozčílí. Říkám,že čte blbé věci. Právě takovými chybičkami často vznikají skvělé věci a nápady. Perfektně jsi vše napravila a dokonce vymyslela nový recept. Jsi šikulka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, podle komentářů to není nic nového, ale pro mě ano 😀 U nás je to prostě novinka. Měj se hezky, moc zdravím 🙋‍♀️😊

      Vymazat
  9. Poutavé čtení, chybička se vloudila, ale ve finále je to super změna. Také vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, u někoho běžná věc a u mě nový recept. Fakt je, že ty pečené ořechy jsou fakt moc dobré. Měj se hezky, pá 😊😊

      Vymazat
  10. No, tak to je paráda. Také vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janko, žádný převratný vynález pro zkušené cukrářky, ale u nás doma skvělá novinka. Měj se hezky, pá 🙋‍♀️😊

      Vymazat
  11. Z chyb občas vyjdou ty nejlepší věci. Podívej se na Flemminga....asi bychom neměli penicilín :-)
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tohle není fakt nic převratného, ale manžel řekl, že jinak už štrůdl nechce, tak to mně potěšilo. Díky za návštěvu, pá 🙋‍♀️😊

      Vymazat
  12. Já sice peču docela ráda (ikdyž nejsem bůhví jaká pekařka), ale poměrně málo, neb nás v oblasti sladkého pečení zásobuje moje máma. A taky jsme doma jen dva... Dokud syn bydlel blízko, tak jsem se občas hecla a část pečeného donesla jemu, ale přes celou Prahu mu to vozit nebudu :).
    Jinak u nás jsou vlašáky do štrůdlu (i na něj) tabu -manžel je nerad.

    OdpovědětVymazat
  13. Já osobně měla nejraději neloupané buráky, to je a byla předvánoční záležitost. I ty loupané jsem měla ráda, víc než vlašáky. Vzhledem ke stavu počtu vlastních zubů si můžu o ořechách (jakýchkoliv) nechat jen zdát. Ale drobně nasekané zvládám, takže do i na štrůdl nebo do bábovky. Díky za návštěvu, zdravím 🙋‍♀️😀

    OdpovědětVymazat
  14. Tak to jsem se nasmála Evíku, ale v dobrém :-) Já ráda peču vše do štrůdlu také přidávám ořechy a právě syn vždy říká : Nezapomeň posypat aj navrch ořechy to miluje nejvíce když jsou opražené.😇

    OdpovědětVymazat
  15. Ivetko, teď už to u nás bude také běžné, je to moc dobré. Měj se hezky, pá 🙋‍♀️😀

    OdpovědětVymazat
  16. To jsi úspěšný vynálezce :)
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, to určitě ne 😀 Jsem spíš málo zkušená cukrářka. Zdravím, pá 🙋‍♀️

      Vymazat
  17. Ahoj Evi zdravím a přeju hezkou neděli, my tu máme vnučky tak je tady hukot :o). Už jsem sem jednou komentář psala a - je fuč, tak to zkusím ještě znovu. Štrůdl j /e u nás velice oblíbený, kluci říkají, že do žaludku dobře klouže. Dříve jsem těsto dělala doma, zkoušela různé recepty. Potom jsem přešla na těsto kupované a doma ho tozválela. Dnes už kupuju rovnou rozvIálené, z Lidlu veganské. Začala jsem s ním kvůli naší Jani a už u něho zůstala. Je výborné a je to šup šup. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, protože jsme doma jen dva, také kupuji těsto rozválené. Nám to bohatě stačí a jak píšeš, je to šup šup 😀

      Vymazat
  18. Hezky sis poradila :) babička navrch závinu oříšky taky sypala a bylo to moc dobré!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem také zjistila, pečené oříšky na štrůdlu jsou skvělé 😀😉

      Vymazat