úterý 21. listopadu 2023

Bylo nás pět (tenkrát)

 Tak se jmenuje novinka v divadle Na Jezerce v režii Petra Vacka. Oblíbení hrdinové známé knihy Karla Poláčka zestárli a na své krásné dětství vzpomínají v domově důchodců. Ten byl zřízen ve vile, kterou rodině otylého Otakárka později zabavili komunisté. 
Mezi důchodci chybí postava postava Petra Bajzy, který se pozdního věku nedožil, protože se stal, spolu se svou rodinou, obětí nacistů. Malého Petra Bajzu skvěle zahrál Martin Laták. Když se jeho postava na jevišti objeví, děj se odehrává o 60 let dříve.
V představení se setkáme se všemi postavami díla, chybí jen Bajzův starší bratr Ladislav. Dokonce i někteří Habrováci jsou ve vedlejším pokoji. 
Hrají například Jan Hrušínský, Petr Čtvrtníček, Jan Čenský, Ondřej Kavan nebo Patricie Pagáčová.
Myslím, že se inscenace Petra Vacka  povedla, alespoň podle reakcí diváků.









Divadlo Na Jezerce 






22 komentářů:

  1. Evi,to muselo být úžasné představení,to bych si užila.I díky hercům,které mám ráda.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tentokrát jsem si to užívala, byla to taková příjemná oddechovka. Měj se hezky, zdravím 😀😉

      Vymazat
  2. Evi, Na Jezerce jsem už dlouho nebyla a přitom se nám tak moc líbilo (i v restauraci vedle) :o) Na tohle představení jsem už slyšela chválu i jinde. Věřím, že si měla hezký večer.
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, na Jezerku chodím ráda, tam se divadlu daří diváka pobavit. Možná dlouholetá tradice od komediantské rodiny Červíčků do rodiny Hrušínských, prostě je to tam 😀😉

      Vymazat
  3. Na Jezerce už jsem nebyla pěkně dlouho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, chodím tam moc ráda. Velká výhoda je, že mohu navštěvovat dopolední generálky, to je takové důchodcovské + 😀

      Vymazat
  4. Evi, představení jistě bylo perfektní už díky těmto hereckým špičkám. Přeji Ti moc pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, tentokrát jsem se fakt bavila, a to je to důležité, pozvednout si náladu. Měj se hezky, pá 🙋‍♀️

      Vymazat
  5. V divadle Na Jezerce jsem nikdy nebyla. Představení by se mi určitě taky líbilo. Já jsem teď u nás propásla Elišku Balzerovou. Tak dlouho jsem chodila pro lístek, až na mne nezbyl ani jeden. Vstupenky byly vyprodané prý rázem.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, pokud hrála Eliška Balzerová sama, tak by to mohlo být představení Můj báječný rozvod. To jsem viděla jen v televizi jako divadelní přenos a bylo to úžasné. Ale možná to bylo něco úplně jiného 😀 Mám ji ráda na divadle i ve filmových rolích, je skvělá. Měj se, pá 😉

      Vymazat
  6. Lezarts
    Věřím, že je to taková cesta do vzpomínek. Je dobře, že nezklamala!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, pohodové a úsměvné, fakt cesta do vzpomínek. Pro zlepšení nálady naprosto skvělé 😉😀

      Vymazat
  7. Tetkapernikarka
    Evi, divadlo mám rada, dala bych si říct 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snažím se využít každou možnost, která je mi nabídnuta. Ne vždycky to vyjde, ale takový už je život i ten divadelní. Moc zdravím, pá 😀😉🙋‍♀️

      Vymazat
  8. Evi, tak to bych ráda viděla. Zrovna v neděli dávali v televizi opět I. díl seriálu, ten mám moc ráda. V divadle vždy ocením dobrou činohru a těch je v poslední době velmi málo, spíš si užívám operu, muzikál nebo balet.

    OdpovědětVymazat
  9. Heleno, myslím, že tohle představení by sis také užila. V neděli se na opakovaný seriál také dívám, líbí se mi moc. Měj se hezky, pá 😉😀

    OdpovědětVymazat
  10. To muselo být skvělé :) Bylo nás pět jsem četla k maturitě. Seriál je taky výborný

    OdpovědětVymazat
  11. Seriál teď opět dávají v televizi v neděli dopoledne. Dívám se a bavím se. Měj se hezky, pá 😀🙋‍♀️

    OdpovědětVymazat
  12. Evi, knížku p.Poláčka, seriál i města Rychnov n.K. a Kouřim mám moc ráda - představení ti závidím. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, seriál teď opakují v neděli dopoledne, tak se opět koukám. Divadlo se tentokrát vydařilo. Přeji pěkný víkend, zdravím 😀

      Vymazat
  13. Ahoj Evi, Bylo nás pět jsem viděla v Klicperově divadle v Hradci a bylo to úžasné. Pozdravuju, Lenka

    OdpovědětVymazat
  14. Leni, také moc zdravím, pá 😀😊

    OdpovědětVymazat